Translate

söndag 14 oktober 2018

Lördag

En så mysig lördag med det här underbara höstvädret med höga temperaturer. Jag började med en långpromenad med dotter Mia.



Fokus blir aldrig fotograferandet när vi är ute tillsammans, vi har alltid så mycket att prata om, våra män undrar alltid vad vi har att prata om så länge haha.




Jag avslutade själv på Köpmansgatan där kommunen har lyst upp hösten med rosa inslag. 




Fint, så roligt när det händer något oväntat.


När jag kommit hem satte jag mig i soffan på balkongen med en kopp kaffe och bara njöt. Jag blev avbruten av att det ringde på dörren och där stod en man och överlämnade detta paketet till mig, ett presentkort på Höganäs Bokhandel. Jag hade vunnit på Cykelorienteringen! Så glad jag blev!



Nästa gång det ringde på dörren var det kusin Gun och då blev det en kaffestund till. Trevligt, här är koncentrationen stor.


På kvällen var vi bjudna till Sonja som är Jonas mamma Elsas tvillingsyster.


Vi samlades först i det fina uterummet i hennes bostadsrätt.


Jag passade på att ta lite bilder på dotter Mia och maken Jonas till min tavelvägg.


Systrarna Sonja och Elsa som utstrålar hälsa och glädje. Vi träffas på Friskis på fredagarna!


Efter Cava och tilltugg blev det en god toast med räkor och löjrom, mums!


Lax med goda tillbehör, vad jag njöt av denna maten. Sonja visste inte att Harald inte äter fisk, men han åt tillbehören och ingen skada skedd.




Jonas skiftade lite sittplats hit och dit och hade fullt sjå att kolla konsten på väggarna haha! (ett skämt under kvällen).


Vi hade så roligt och så många skratt denna kväll.


Kaffe och efterrätt, där träffade Sonja mitt i prick för Harald!

2 kommentarer:

  1. Gott gotti gott gott!!! Härlig dag på alla sätt och vis ju!! Glädje och tacksamhet!!! Kram💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en sådan härlig dag gör att jag bara slappade hemma hela söndagen! Kram

      Radera