Translate

söndag 7 oktober 2018

Cykeltur

Ett jättefint höstväder just nu och jag tog en cykeltur för att komma iväg en bit. Jag satte cykeln och promenerade mellan Nyhamnsläge och Lerhamn.


Där är så vackert, vilken njutning det var att gå där, det var längesedan.


Det gäller att ha koll på marken......











Det är så många fina hus i Lerhamn, vilken idyll.



Det finns till och med ett litet hotell!


Såå mycket slånbär, ett blått skimmer överallt.


Efter denna helt underbara tur lagade jag middag. 


Krämig falukorv i ugn

700 g falukorv
4 plommontomater
150 gr lagrad ost
2-3 gula lökar
3-4 msk tomatpuré
2 msk dijonsenap
2 dl grädde
2 msk kalvfond
2 msk stark chilisås
salt och svartpeppar

Sätt ugnen på 225 grader. Skiva falukorv, tomater, ost och lök och varva det i en ugnsform. Klicka tomatpurén och senap mellan skivorna, jag blandade ner det i grädden tillsammans med kalvfond och chilisåsen. Krydda med salt och peppar. Häll ner blandningen i formen och baka sedan i ugnen ca 30 minuter. Ställ korvskivorna på högkant i formen så får topparna en god knaprig yta. Servera med en sallad och potatismos. 


Detta är jättegott!

2 kommentarer:

  1. Åhhh!! Sååå vackert!! Vilka bilder😍 Och maten!! Den kanske går hem hos familjen🤔❤️ Kram på dig min vän!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Där är så fint. Ja gör den rätten, möjligtvis ratar barnen löken, men den kan ju pillas bort. Jag glömde skriva att jag bara hyvlade osten, det framgick inte och förenklar. Kram

      Radera