Translate

fredag 5 oktober 2018

White with 1

Denna månadens färg hos White with 1 är Grå.



Det krånglade till sig för mig haha! Först tyckte jag det skulle bli perfekt för min tavelvägg, men under gång ändrade jag mig, tyckte inte riktigt om vart det barkade haha....
Grått blev det iallafall, tolkningen av skissen kan väl diskuteras.


Eftersom jag startade med ett A4 format så blev det så, jag gillar det formatet. Jag är inte bra på måleriet fast jag gjorde ett försök, en fick jag kassera och där någonstans glömde jag att kolla skissen.  Ja, jösses! Men iallafall blev det ett gammalt svartvitt foto på mig själv från sommaren 1964 när jag var gravid med dotter Mia. Den mörka grå himlen passar egentligen inte för trots att jag var 17 år var graviditeten en glädje för mig. Jag ville inget hellre än att få barn och bli mamma. Jag var liksom rädd att jag aldrig skulle få den möjligheten. Allt gick ju också så bra, med stort stöd av mina föräldrar. På den tiden var ju inte pappan med så mycket, Kalle låg i lumpen och var inte hemma så mycket. Under förlossningen var jag helt själv, mor åkte med mig in i taxi, men fick åka hem igen. Det gick bra det också, jag minns att personalen tyckte jag fick klara mig själv när jag nu hade försatt mig i situationen. Jag skulle använda lustgasen, men fattade inget och det visade sig att de inte satt på den. Så gick det till på den tiden. De ringde sedan hem till mor när Mia var född och hade sagt att jag varit så "duktig", men det sa de inte till mig. Hon föddes den 17 november och den 1 februari började jag jobba, i början tog mor och far hand om Mia, jag bodde hemma då och inte förrän långt senare var hon hos en dagmamma.

24 kommentarer:

  1. Such a pretty page. Thank you for playing along with us at Stick it Down.

    Colleen--DT for SID
    http://scrappingranny-colleen.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Vilken fin berättelse och mycket kärlek! Men skäms på barnmorskorna som behandlade dig så illa❤️ En jättefin layout också. Så svårt med detta att använda mest bara en förg och du gör det med bravur. Fina du m magen!! KRAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du! Men, grått så svårt det var att inte bara tillsätta någon lite färgklick! Kram

      Radera
  3. what a lovely heritage page! Thanks for sharing your lovely memories and joining us at White ... with 1 :)

    SvaraRadera
  4. What a beautiful page. I love the white die cut flowers behind the photo. Thank you for sharing your story, and your page, with us at White... With 1 this month.

    SvaraRadera
  5. Så ung du var..vi tyckte ju att vi var så vuxna och kloka..Tänk så bra det blev och så stor din familj är nu. Ett starkt minne är när din mor kom tillbaka i taxin och jag råkade titta ut precis. Jag jobbade på Arnbergs och jag förstod att det var dags för dig. Så spännande och obegripligt det var. Och ut kom lilla Marie som var en solstråle och fortfarande är..:)Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så roligt att någon mer än jag minns det, tack för att du finns Gunnel! Kram

      Radera
  6. Wow your layout is beautiful. Thanks for playing along with us at Stick It Down.

    SvaraRadera
  7. Underbart foto och underbar berättelse. Å tänk så bra det gick fast du var så ung. Du har en stor härlig familj som det är så roligt att följa här i bloggen och på dina fina layouter. Kram Carina

    SvaraRadera
  8. This is such a lovely page! I love how you've used the colour and I also love the pretty elements you chose to use.
    Thank you for joining us at White.. with 1!

    SvaraRadera
  9. I absolutely love this layout. I think black and white (and gray) is such a striking combination and the photos really tell the story. Your accent pieces (and painting) are perfection...but that floral die cut sticking out from under the photo is my absolute favorite. You've done a fabulous job. Thanks for joining us at Stick it Down.

    Stacy B, DT member at Stick it Down

    SvaraRadera
  10. Gorgeous layout. Love all the different details throughout the page. And what a story to go with the photo - I hope you have that all recorded on a layout somewhere too. Thanks so much for joining us at White ... With 1 for the October challenge!

    SvaraRadera
  11. This is absolutely amazing!!! Thank you for participation with us in Stick it down.

    SvaraRadera
  12. Such a beautiful page with precious memories! Thank you so much for joining us at white...with 1❤️

    SvaraRadera
  13. So cute, light and clean, love your creation, especially the heart and the triangle. thanks for playing with us at ww1, good luck!

    SvaraRadera
  14. This is WUNDREBAR! Sehr schon! Thanks for playing along with the sketch, I love your take on it! ~MelissaKay DT for SID

    SvaraRadera
  15. Great Layout. Thanks for joining us over on Stick It Down.

    Terri xxx (SID DT)

    SvaraRadera
  16. Such beautiful work … your page looks amazing. Thank you so much for joining in with White with 1 this month.

    SvaraRadera
  17. What a beautiful delicate page.

    SvaraRadera