Translate

fredag 16 februari 2018

Bakning och annat

Jag har bakat lite till, nu ska vi inte vara utan en liten kaka till kaffet iallafall. Även idag var det 7 Sorters Kakor som gällde. Den är bara bäst när jag inte vill krångla till det med nymodigheter haha!


Det blev Klickkakor med choklad och russin, Citronstänger och Hallongrottor.


Bland det bästa, att arbeta ihop en deg på bakbordet.


Dessa Klickkakor är goda, vi fick dom hemma hos Haralds syskonbarn Marcus och Sara för lite sedan, jag hade nog inte fastnat för dom annars.


Det finns inget godare än en smördeg, jag får skärpa mig rejält för att inte äta för mycket av den.



Jag kommer på än det ena och än det andra som måste fixas innan söndag. Jag har haft god tid på mig, men ändå är det mycket i sista stund. Nu kom jag på att dottern behöver hämta mina månadsscrapkit från USA och ringde ICA för att fråga hur jag skall göra. Då fick jag veta att jag måste ordna en fullmakt till henne via PostNords företagscenter som ligger vid Sporthallen. Jag tänkte först promenera, men det regnade något fruktansvärt så jag tog cykeln. Väl därute (öppet mellan 3 och fem), helt genomblöt, informerade tjejen mig att jag var tvungen att ha Mias underskrift och hennes körkort och dessutom skulle min namnunderskrift bevittnas. Vad fasen, det sa dom inte på ICA menade jag och kunde inte hon bevittna min namnunderskrift? Det blev en lite hetsig konversation, "det får du ju förstå att det är viktigt när man lämnar en fullmakt". Jodå, jag kapitulerade, tog blanketten och cyklade hela vägen i ösregn hem till Mia. Där fick jag stå i dörren haha, medan hon fyllde i, Jonas bevittnade och jag fick hennes körkort och cyklade tillbaka i lite mindre regn. Där började tjejen svamla en massa om att hon inte blivit riktigt informerad om hur man hanterar en fullmakt och hade pratat med en kollega. Plötsligt hade hon tagit ut en ny blankett och började fylla i den. Hallå, stopp, ska du fylla i en ny? Jag det behövdes ju inte allt det andra, inte Mias underskrift och inte bevittnandet utan det räckte att jag personligen skrev på. Så då behövdes inte allt detta?, jag hade redan slängt fram Mias körkort, "nej, ursäkta jag har inte fått tillräcklig information" sa hon igen. Vad är det med PostNord??????


Ikväll var vi hos sonen Joel för att fira barnbarnet Wille som inte fick något kalas eftersom delar av familjen låg sjuka i influensa. Eftersom vi gärna ville gratta honom så gjorde vi det ikväll. Petra jobbade så henne träffade vi inte. Joel kom hem från jobb halv sju, men fixade tacosfredag till oss.




Wille har fyllt 15 år


Amanda var också hemma.


Ebba fick opererat sin fot igår i Hässleholm och låg och hade ont. Operationen hade gått bra, nu har hon en lång konvalecenttid innan hon kan spela fotboll igen. 



Det var gott och trevligt, så mysigt att träffas, tack!

2 kommentarer:

  1. Myyyys med familjen!! Härligt och gott! Men vilket strul för att få hämta ditt paket!! Det är ju bara som att hämta ett brev, iaf här hemma. Det behövs bara avin och inget leg från nån.... Nåja, nu verkar det ju greja sig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vilken röra det blev, men tur att jag iallafall kom på att jag var tvungen att ordna något. Om Mia sedan kommer ner till oss så kan hon ha med sig kitet. Kram

      Radera