Translate

tisdag 13 februari 2018

Barnpassning och Drömljus

Idag hämtade jag barnbarnsbarnet Alice på förskolan. Hennes systrar är sjuka så slapp Hanna ge sig ut med de sjuka barnen och hämta henne. Innan dess gjorde jag middag, lite extra ansträngning idag, en rätt jag gjort förr för flera år sedan.


Moussaka, så gott! Länken till receptet är till bloggen när jag gjorde den senast.


Vi äter gärna middag mitt på dagen, som jag skrivit tidigare.
Det snöade under förmiddagen, men när det var dags att gå och hämta Alice hade det slutat och även smält bort.



Istället kunde jag njuta av vackra blommor utanför blomsteraffären. Visst blir man glad?



Jag mötte en annan syn på Bullerbyns förskola, barnen hade gjort en snögubbe tidigare medan snön kom.


Den var inte stor, men ändå en snögubbe.



Alice travade glatt på hela vägen hem, det är ju en bit och sedan var det dags för fika.


Alice ville spela spel, det blev Lusen, Fia och sist Blokus. Hon talade om för mig att mormor tyckte om att förlora, men hon tyckte om att vinna och det gör ju jag också haha! 


När pappa Jonathan hämtat Alice åkte jag och Harald till Helsingborg. Vi ville se Drömljus som är denna veckan varje kväll. 


Det känns nästan som att hamna någonstans längre söderut.


Det fanns lite av varje, allt från ljusspel, ljusrum, musik och vårblomsterdekorationer.








Vi var inne i ett litet tält och fick sitta vid ett dukat bord och vara med om en ljusmaträtt. Häftigt!










Haralds dotter Marias arbetsplats, hon är ekonom på Helsingborg Arena & Scen som är ett bolag som ägs av Helsingborgs Stad.



Detta var ett axplock av allt som finns att se.


4 kommentarer:

  1. Duktigt av Alice att gå hela vägen från sin förskola, men hon har väl fått det i generna först från dig, Mia och sedan Jonathan. Tack för de fina ljusbilderna då jag inte kommer att se det i verkligheten. En härlig känsla att gå där tror jag. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom är sportiga med barnen, inget är besvärligt, det märks. Ja det var fint på Drömljus fast jag hade uppskattat om det var lite mer koncentrerat.Kram

      Radera
  2. Heja Alice!! Och så mysigt att fika och spela spel ❤️ Vilket skådespel med allt vackert ljus!! Och vårblommor!!! KRAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mycket vår här nu, skillnad mot uppe hos er. Kram

      Radera