Translate

onsdag 7 februari 2018

Barnpassning

Idag fick jag passa mina barnbarnsbarn Alva, Alice och Edith, haha vilket kaos och ändå gick det så bra. Mamma Hanna lämnade dom på lekplatsen i Folkparken, vilken fin lekplats det är! Edith sov i vagnen så jag kunde hjälpa Alva och Alice.


Det är bara träning för dina armar sa Alice när jag skulle putta fart.




Det här är en väldigt rolig grej, den både gungar och går runt. Jösses vad jag jobbade, de skulle ha jättefart. Jag blev lite orolig hela tiden att de skulle ramla av från alla dessa grejor men Alice försäkrade mig att hon är "stabil"!







Edith vaknade så då gick vi hem.


Där blev det pyssel av stora mått, även lite fika och glass.


Här är en liten tös som redan gillar papper! Hanna hämtade töserna när hon jobbat klart och tog en fika. Det var verkligen så roligt att ha dom.

Ikväll var det Quiz på Kvarnen, vi träffades först hemma hos vännen Ame innan vi gick dit. Roligt att träffas igen efter alla influenser och annat. 


Eivor, Ingrid, Ame och jag i vårt lag, vi var inte så framgångsrika, men det kvittar.


Vi fick jättegod mat, kyckling, broccoli och potatis, god sås och så gott tillagat.


Dotter Mia och Jonas var också där, de vann överlägset över oss, rätt nöjda haha!

2 kommentarer:

  1. Ohh!! Ett så härligt kaos !! Och trevlig kväll i goda vänners lag med mumsig mat! Toppen!! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, haha ja kaos var bara förnamnet! Men roligt! Kram

      Radera