Translate

onsdag 14 februari 2018

Onsdag

Jag befinner mig i en märklig situation, ska jag packa hit eller packa dit, åker jag då eller då? Allt var ju rätt bestämt, men dotter Mia har fått influensan nu och är rätt dålig och hemma från jobbet. Inte vanligt för henne kan jag säga. Så tråkigt om vi inte kommer iväg, men det är ju inget jag kan påverka. Vi tar igen det framöver isåfall. Men, jag förbereder ändå och idag var det lite ärenden också handlade jag lite till Mia och lämnade i dörren. Hennes man Jonas är iväg och jobbar någonstans i Sverige. Jag tog cykeln som tur var för jag fick jaga glass i halva stan, inte säsong precis.
Det var ett underbart vårväder idag.


Jag var tvungen att stanna till och fota några bilder. Det var lite vårdis över havet.


Under eftermiddagen var jag i Domsten hos fotovänner, vi var en grupp som bedömde en stor tävling med 125 bilder och det var ett mastodontjobb. Var och en hade förberett sig med att ta ut de 25 bästa bilderna så vi hade något att utgå från. 


Det blev en trevlig eftermiddag med pausfika med goda kakor och mycket skratt. Vi lyckades få ihop det så att det kändes bra, det tog 4 timmar. Det är lärorikt att vara med och bedöma bilder. 


När jag kom hem hade Harald gjort middag, det blev kvällsmiddag idag. Lätt Kotlett som vi gör emellanåt, det är såå gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar