Translate

måndag 5 februari 2018

Måndag

Det är kallt ute, men idag klädde jag mig ordentligt innan jag gick ut på promenad.


En tunn isskorpa lägger sig fort i lilla hamnen.


Trots kylan var det väldigt fint väder och strålande sol.



Det är ledigt att stå med husbilen vid Margreteberg, det blir väl där vi hamnar.


Jag gick in till sonen Joel för att se hur de har det med influensan. Joel är mest dålig, men även Wille. Det verkar dock som om barnen klarar det bäst. De skulle haft kalas för Wille i fredags men fick ställa in det.



Jag tycker denna vinter är oerhört tråkig, kanske det beror på att jag redan sedan i höstas har trott att vi skulle tillbringa vintern i Spanien. Nu känner jag mig riktigt ledsen över det. Jag börjar tvivla på att vi överhuvudtaget kommer iväg. Harald har inte hört något än och ringa själv går ju inte, han väntar med mössan i handen.

4 kommentarer:

  1. Så fint havet ligger (man säger väl så eller?) och resten är fantastiska vinterbilder. Rimfrost på rutor ser mysigt ut på bild, men jag tycker inte om kyla. Jag fryser mycket mer nu för tiden och i min kondition så blir det inte så mycket frisk luft för min del. Längtar till det blir varmt så jag kommer ut på lite längre promenader. Jag tror att de flesta karlar är som Harald angående läkarbesök. Jag ringde härom dagen och beställde tid för Sven ang PSA-prov fast han ville inte då han gjort det för inte så länge sedan sa han, men det visade sig var 9 år sedan och även om jag ringde upp så skulle sköterskan prata med Sven innan de skickade kallelse för läkarbesök, tji fick han om att inte prata själv. Nu har han fått kallelse och han skall faktiskt gå. Hoppas Harald får svar snart så ni kan komma iväg innan vintern gått över till vår. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå havet ligger, så är det. Ja hoppas värmen kommer snart, skönt att du iallafall har hämtat dig så bra att du längtar efter att komma ut på promenader även om de inte blir långa. Ja du hur svårt är det? Att ringa menar jag? Harald gjorde det igår och annars hade säkert inget hänt denna veckan. Man måste själv ligga på och vara medveten, tyvärr, många ramlar mellan stolarna där. Hoppas nu att det går bra för Sven! Kram

      Radera
  2. Vackert är det iallafall trots is och kyla!! Förstår att det känns ledsamt då det inte blev enligt planen♥️ Men nu kan du iallafall jobba med din Cameo!! Alltid nåt👍🏻 Hoppas ni får svar och ett gott sådant nu snart. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag försöker göra roliga saker ändå, men ibland blir det en dipp. Egentligen är det mest förväntan, hade jag varit inställd på att vara hemma hade det inte varit något problem. Kram

      Radera