Translate

måndag 12 februari 2018

Måndag

På måndagar känns det alltid som jag måste ta nya tag och ta den där viktiga dagliga promenaden. Synd att det oftast inte håller riktigt hela veckan. Det var riktigt ruskigt väder så jag undvek havet.


Ett träd fullt med hjärtan i olika färger och former. Fint vid cykelvägen bakom vårdcentralen.


Jag gick till Ärtan och Bönan. Det är bara så grått och trist i skogen nu, det bästa var nyuppsatta fågelholkar som vittnar om våren.



Några små färgklickar bland allt ris.


Jag gjorde några ärenden också och var bland annat inne i den fina butiken Maria Grant.



Nu är det packning som gäller igen. Det är så roligt, det ska bli så spännande att komma iväg med nya bilen. Det är bättre plats och kul att se hur det kommer att fungera. Jag fick också packa bort lite saker, sommarkläder och badkläder som jag ska ha med mig på resan nästa vecka. 


Jag har läst en sådan bra bok, bra språk med en fruktansvärd historia som utspelar sig i Auschwitz i Mengeles zoo. Den sitter i huvudet på mig nu, så viktigt att bli påmind om dessa fasor som utspelade sig under Förintelsen. Såå läsvärd!

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt med hjärtaträdet!!! Och dom muggarna hos Maria Grant💚💚💚 Dom är ju dina!!!! Åhh!Vad spännande med era resor nu, set framemot att hänga med er!!
    Fy!! Ja det ämnet får inte skymmas undan!! Så viktigt att det luftas gång på gång!!!!
    Stor KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja muggarna är så vackra, men jag tyckte de var lite för stora för kaffe. Det är så svårt att fatta hur ondskan kan sprida sig på det sättet som det var, förfärligt och vi måste lära oss av det, men det ser mörkt ut. Kram

      Radera