Translate

fredag 9 februari 2018

Fredag och beslut

Promenad i det vackra, men kalla vädret, det är faktiskt lite vårkänsla i ljuset.


Isen lägger sig mer och mer, det är vackert.



Fåglarna får hålla till längre ut än vanligt.



Det var en isig vind vid havet så jag vände uppåt bland villakvarteren.


Då var jag inne på Haralds promenadvägar och plötsligt ropade han på mig.


Hans läkare på vårdcentralen hade då äntligen ringt och bekräftade det vi redan visste, att blödningen troligen berodde på ytliga blodkärl i tarmen och inget sjukligt. Hans blodvärden är fortfarande dåliga, men läkaren vet inte riktigt vad han ska göra. Han tyckte att vi kunde köra så ska han höra av sig när vi är hemma igen för fortsatt utredning om det behövs. Så nu ska han bara lämna lite andra prover till hudläkaren och ang hans diabetes. Vi hade redan bestämt att jag ska åka med dotter Mia en vecka först, vart vet jag inte, hon ska beställa något i helgen. Så vi har äntligen (igen) bestämt en dag för avfärd, vi kör den 25 februari och hoppas verkligen att allt nu går vägen. Nu känns allt så bra, bara att veta och kunna planera gör mig så glad. 
Vi blev så uppspelta av detta så vi gick till Hamnkrogen och åt dagens lunch.



En god salladsbuffé, bl a en walldorfsallad som jag älskar. Jag måste göra det någon dag.


Det syns inte på bilden, men det var helt fullt med folk, vi fick vänta en liten stund för att ett bord skulle bli ledigt.


Jag blev väldigt kortklippt sist hos frissan, nästan lite på gränsen med mitt tunna hår. Jag får kanske fundera på frisyren framöver haha!


Jag åt veckans Fiskrätt, först luktade det inte gott men när jag började äta blev det bra, en smakrik god sås till koljan och kräftstjärtarna.


Det var annars Wienerschnitzel och det gillar inte jag så mycket, men är en favorit hos Harald. Dock lyfte han snabbt bort garnityren med ansjovis. Han var inte helt nöjd med maten, men jag tröstade honom med att han snart ska äta en supergod wienerschnitzel i Tyskland.


Kaffe och en liten god kaka efteråt. Ikväll sitter vi och äter om maten och konstaterar att vår egen mat är både godare och nyttigare. Harald har en enorm magkatarr, så kan det gå!
Men, en bra helg vill jag önska er som tittar in här!


8 kommentarer:

  1. Så roliga besked...hoppas nu att allt blir som ni önskar och att ni kan ge er ut i vida världen igen...ser fram emot ditt resereportage...Jag gläds med er båda...kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Gunnel, ja våren är ju i sikte även härhemma! Jag ser också fram emot att få skriva om vår resa! Kram

      Radera
  2. Åhhh!! Glädje!!! Vad underbart att ni får åka nu och att svaret var gott. Förstår ert glädjesprång och vilja att fira. Ja, du det är inte mycket dom slår er matlagning ju!! Ni lagar så god mat båda två😍 Spännande nu med två resor att se framemot !! Glädjs med er massor !!! KRAAAAAM 💚💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det ska bli så spännande och kul att jag ska försöka scrappa lite under resan också! Kram

      Radera
  3. SÅ roligt att höra! Positivt besked från läkaren och snart full fart mot värmen ☉☉☉ Hoppas vi kan ses till sommaren! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vi ser fram emot att få se hur ni har det i ert nya hus och framförallt att träffa er! Kram

      Radera
  4. Säger som Gunnel hon formulerar sig så bra. Ha en skön helg. Kramar.

    SvaraRadera