Translate

torsdag 22 februari 2018

Clermont-Ferrand

Vi sover gott nu i Boris, det har tagit några nätter att vänja sig, men nu är det skönt. Jag gick till bageriet redan lite över sju för att köpa bröd. Det har vi längtat efter!


Vilken doft som sprider sig här på morgonen, vad jag saknar det hemma!



Vi njöt av frukosten och utsikten och kom iväg lite senare. Det är fortfarande minusgrader på nätterna, men idag var landskapet ett annat. Gröna åkrar, vinodlingar och små fina franska byar. Det är så roligt att köra dessa vägar istället för motorvägar.



Vi hade sett ut en ställplats i Vichy och efter att både ha kört runt lite och jag sprungit runt lite fick vi ge upp den, tillbommat och öde. Vi körde vidare till en annan i en liten by Aigueperse nära Clermont-Ferrand och då hade vi kört 54 mil. När vi parkerat, ingen el här så det får bli gasol inatt, så tog jag en promenad. Jag var nyfiken på byn och ville fotografera lite. Jag hann precis innan det började skymma.



En ganska risig by, men det är så fint, älskar det där förfallna.






Denna färgnyansen alltså......



Det känns som att ha kommit till en annan tid.




Härnere står vi inatt.


Middag ikväll, vi har fortfarande lite fryst mat hemifrån så idag blev det Biff Stroganoff, gott! Nu unnar vi oss också ett glas vin till maten och njuter.



Jag måste visa att Rudolf med röda mulen är med oss, jag fick den i adventspåsen av dottern, maskot i Boris nu.

Jag har läst ut en första bok. Och vilken berättelse, den är bara såå bra, ni som tittar in här och som läser ni måste bara läsa den. Det är så ledsamt att den är slut, men jag får börja på en ny.

1 kommentar:

  1. Åååhhh!!! Vad myyyysigt ni har det!! Jag njuter i fulla drag med er, nybakt bröd och pittoresk omgivning♥️♥️♥️ Underbart!! KRAAAM

    SvaraRadera