tisdag 20 februari 2018

Krassow

Jag får hoppa över bilder, alldeles för dålig uppkoppling här, kompletterar med dessa senare.

Igårkväll skulle vi se Farmen på TV, den sista möjligheten innan vi lämnar Sverige. Mitt i programmet stängdes all ström av. Ingen ström i bilen, kolmörkt och vi undrade verkligen vad som stod på. Vi fick starta bilen och se färdigt Farmen och sedan gick vi till sängs. Vi skulle ändå upp tidigt. Det blev en orolig natt, jag fick gå upp flera ggr och ändra på temperaturen och när klockan ringde kvart i sex var vi inte på topp. Vi kom iallafall iväg och på färjan. Vi hade beställt frukost på färjan så det var bra. När vi kommit upp för alla trappor hade jag glömt min telefon i bilen och fick gå tillbaka, väl uppe igen hade jag glömt min kamera och hann precis ner igen innan avgång. Sedan får man inte vistas på bildäck. Gasolen måste vara avstängd också och därför var inte kyl och frys på under ett helt dygn. Det var ändå kallt och det frysta hade inte tinat, så skönt. Färjeturen tar 6 timmar, men jag tycker det går fort.

När vi ätit frukosten planerade vi lite körning, jag läste, Harald sov en stund också gick tiden.

När vi kört av blev det först ett besök på Bordershopen med lite inköp och sedan började cirkusen.

Jag ville att vi skulle ha el för att undvika gårdagskvällen och vi chansade först på en ställplats inne i Rostock, där fanns ingen el och för att vara säkra på det letade vi då en campingplats. Det är inte många som har öppet vid denna årstiden så det blir krångligt att hitta. Harald knappade in en, men av någon anledning blev det helt fel och vi hamnade någonstans på landsbygden. Nu var jag skittrött på det hela, Harald tyckte det kvittade med el så vi letade upp en ställplats istället. Vi hittade dit och en stor överraskning, det fanns el där!!! Nu upptäckte vi att vi inte hade något vatten, antagligen har vattnet runnit ut på färjan när det blivit för kallt, då tappar bilen vattnet automatiskt för att inte skada slangar odyl. Vattnet på ställplatsen var avstängt! Som tur är har vi lite vatten på flaskor hemifrån så vi kan åtminstone få kaffe.

Alltså, nu kan det bara bli bättre! Vi har sett ut en campingplats imorgon och vi har bestämt färdväg, alltid något! Trots allt strul är vi vid gott mod!

1. Idel överraskningar, som vanligt, för er, men nu kör ni mot lite värme och då brukar allt lösa sig mycket bättre. Hoppas ni får allt att fungera efterhand som ni lär känna er fina husbil. Fortsatt trevlig färd. Kramizar.

2. Låter som en händelserik början på äventyret 😎 Snart är ni i framme värmen ☉ sååå härligt! Här har vi mycket snö och enligt SMHI väntar kallt väder minst en vecka framåt..... brrrr! (och fy fanken) Kram

3. Hej hå hej hå!!! Vilket äventyr!! Nu blir det bara bättre!! Ser framemot att se sen var ni åker. Kram