onsdag 28 februari 2018

Los Alcazares

Natten blev sådär med bussar och långtradare som körde tätt förbi precis där jag låg i sängen, det var nästan så jag liksom trycktes med. Men vi klarade strömtillförseln, inget kylskåp, bara gasolvärmen och Harald fick hoppa över snarkmaskinen. Dock sjönk batteriet betydligt. Igårkväll hade Harald kontakt med en ungdomsvän, Lena som har en lägenhet i Alicante och de planerade en liten träff under dagen. Vi fick deras adress och efter frukosten åkte vi iväg till stället de bor lite längre upp i bergen. Våra vänner Ulla och Bernt körde strax före med sikte på ställplatsen vi bokat så skulle vi komma efter. Vi blev mottagna av Janne och kunde stå på en stor obebyggd tomt där. Vi fick se deras lägenhet som de har sedan 11 år tillbaka, jättefint och vi hade några trevliga timmar med fika och mycket snack, de är även seglare.

Deras fina terass, de bor på 5:e våningen.

Därefter körde vi mot ställplatsen i Los Alcazares, det ligger lite ovanför Cartagena, där vi bokat plats. Idag hittade vi helt utan några omvägar, vi är så imponerade av oss själva haha! Vägnätet fortsätter dock att få oss lite nervösa, alltså vi kommer aldrig att glömma alla rondeller, helt otroligt. Vi kom på plats på Camping Area Narejos, ett rätt mysigt ställe och det kändes så skönt. Vi trodde att Ulla och Bernt redan var på plats, men nej, de hade tyckt att det var trevligt med lite extra sightseeing (hahaha). Vi satte oss i solen och tog en fika, alltså mycket bättre väder idag, 18 grader men lite väl vindigt. När äntligen Ulla och Bernt kom ville de ha en GT efter all körning, de var ändå vid gott mod, så det blev ett trevligt samkväm.

Jag tog en promenad för att kolla havet, det är en rätt, vid denna tiden, öde semesterby med massor av hus och lite människor. Havet här är ett innanhav och inte riktigt lika vackert och lockande för bad.

Vissa träd har precis slagit ut.

Massor av olika slags semesterlägenheter.

Det är ganska öde på serveringarna.

Det verkar vara ett surfingställe.

Vi orkade annars bara middagen, rester idag och en liten sittning i grannbilen.

1. Härligt att vädret vänt igen till det varmare. Men har dom ingen idé om vad som är fel med strömtillförseln hos säljaren? Nåväl, ni verkar trivas och ha det gott! Tänker på er! Kraaam 😍😍😍

1. Vädret vill sig inte, men kan inte klaga vid jämförelse. Jodå både och, vi provar att inhandla ett nytt batteri så får vi se. Vi får sedan ta itu med alla "fel" när vi kommer hem, garanti på bilen till augusti. Kram