Translate

tisdag 6 februari 2018

Kallt

Kylan håller i sig och idag var det även molnigt. Jag tog elcykeln för att cykla ut till Viken och promenera, så tänkte jag och det var en riktigt dum idé. Jag skulle gått till badhytterna, men fick vända, det var såå kallt och jag frös om fingrarna och svårt att fotografera.


Isen börjar lägga sig.





Igår kom dotter Mia på besök efter jobbet och idag kom sonen Fredrik. Det är alltid så roligt att få besök. Igår pratade jag och Mia om att byta ut Varbergsspaet mot en liten resa till solen istället under sportlovet. Det var meningen att hon skulle komma till oss i Spanien, men det går ju inte nu. Vi får se hur det blir, Harald ringde idag till vårdcentralen, men läkaren var på kurs och skulle bara komma in en liten stund imorgon och på fredag. Sjuksköterskan skulle lägga pappren på hans bord så får vi se om han ringer. Så kan det gå.


Fredrik satt och fikade och pratade med oss i flera timmar, mysigt.

4 kommentarer:

  1. Att det ska behöva ta så lång tid att få ett besked från läkare! Förstår dom inte att man är orolig och undrar? Låter dock härligt med en resa till ☉ Vi har kallt och mycket snö. Det har varit så i en vecka och det räcker för mig. Hoppas Harald får ett lugnande besked idag så ni kommer till solen och värmen på ett eller ett annat sätt 😎 Kram till er båda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi vet ju att det inte var något oroande, men eftersom vi tänkte åka så vill Harald veta hur läkaren ställer sig eller om det ska bli mer prover. Irriterande är det. Ja så mycket snö, hade det inte varit det hade vi kört upp till er! Kram

      Radera
  2. Håller med föregående talare !! Nu måste ni ju få besked!! Vackra bilder trots kyla. Mysigt med trevligt sällskap och fika. Härligt♥️ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja besked, detta tär, men nu vet vi iallafall att hans blod inte försvinner pga blödningar i tarmarna. Kram

      Radera