Translate

tisdag 25 juli 2017

Röstånga

Jag hade bokat på Röstånga Camping och Bad för att åka med barnbarnen Wille och Charlie. Under högsäsong var man tvungen att boka minst 2 nätter så det fick det bli. Vi vågade inte riktigt chansa att hitta något utan jag ville vara någonstans där jag visste att det finns att göra. Lagom avstånd dit, lite drygt en timme att köra. 


Killarna ville börja fiska direkt efter att vi tagit en lunchfika när va var framme så jag köpte fiskekort som är dagskort. Det visade sig att de egentligen helst ville sitta inne i husbilen, hålla på med sina telefoner och spela spel. Dråpligt haha! 




Wille och jag gick runt sjön och fick dra en flotte för att komma över. Charlie ville hellre sitta i bilen med sin telefon.




Vi grillade till middagen och satt ute och åt iallafall. 



Medan Harald och jag var och diskade hade killarna tagit ner sängen och hade det mysigt där.


Ikväll tittade vi lite på TV när tjejerna spelade fotboll, men vi fiskade också. Den enda som fick något var jag, en kräfta! Så kan det gå, fortsättning följer imorgon.





Wille fick låna Haralds tröja.



7 kommentarer:

  1. Vilken fin kväll ni fick. Vackra bilder blev det också!

    SvaraRadera
  2. Haha, jamen både Joel och Fredrik ville ju ligga i ruffen och läsa serietidningar, har ni glömt det? Ser ut som att ni har det härligt, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det tänker jag på, men fattar inte, varken nu eller då haha!

      Radera
  3. Myyyysigt!!! 😍 Och vilken solnedgång, magiskt!! Kram 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, ja det var fina dagar... kram

      Radera
  4. Den där flotten känner vi igen!

    SvaraRadera