Translate

söndag 27 november 2016

1:a advent och julskyltning

Det har varit en fin 1:a advent med sol, men jösses vad det har blåst. Imorse såg vi när de byggde upp scen och en massa annat här på Kyrkplatsen och någon timme senare när vi tittade ut hade allt rasat ihop. De höll då på att plocka ihop allt igen, synd.


Harald och jag tog en mugg glögg och tände första ljuset.


Utanför oss hade redan tomten tagit plats.



Ridande polis i Höganäs, det är inte varje dag.


Vi gick så småningom ut för att titta på julskyltningen.


Det var musik lite varstans med olika inriktning.





Här stod vagnen med alla saker som vinden förstörde och barnen som skulle spela musik hade flyttat in i vår gårdsport.


På Köpmansgatan stod Räddningstjänsten och där var sonen Joel som jobbade.



En del butiker är mysigare än andra att komma in i.




Sundstorgets julgran är fantastiskt fin.


Vi fortsatte till Saluhallen, där var det inte så mycket folk, de flesta stannar nog i centrum och vädret inbjöd inte till längre promenader.



Vi skulle till Garage och äta, vi bjöd in oss själva tillsammans med dotter Mia och sambo Jonas samt barnbarnet Jonathan och fru Hanna med Alva och Alice.







På Garage äter man hamburgare, men jag tog Nachos, gott är det!

4 kommentarer:

  1. Åååhh!!! Så mysiga foton och mycket fint ! Och härligt att avsluta med middag ihop. Men vad roligt med ett litet syskon till småtöserna ❤️Stort grattis till Hanna och Jonathan och gamlamormor Christel och mormor Mia ❤️ Underbart!!! Perfekt timing till våren och stundande sommarlov! Och sist men inte minst, vilken snygg tolkning av VS du gjort!!! Gillar massor! Fjärilar passar bra nu med tycker jag i önskans tider och inför ett nytt stundande år.... Tack för mysläsning till morgonkaffet❤️ Hoppas hinna scrappa idag .... om barnen tillåter... KRAM 💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag blir alltid så glad över dina kommentarer! Ja det är verkligen perfekt tajmat med ett majbarn! Jag har det ju så oerhört bra som inte behöver jobba och har all tid i världen för min hobby, just nu har jag dock fastnat i soffan med Malou efter 10 haha! Vi får ta dagen som den kommer! Kramar!

      Radera
  2. På bilden där jag pratar med Joel ser jag ut precis som dig💛

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ser det nu, roligt med någon likhet förutom våra röster förstås! Kram

      Radera