Translate

måndag 21 november 2016

Tjejträff och annat

En liten morgonpromenad hem till kusin Gun på förmiddagen. Hon är hemma från sjukhuset igen nu och skall påbörja nya cellgiftsbehandlingar. Livet är inte rättvist alls känns det som.



Vid lunchtid cyklade jag till barnbarnsbarnen Alva och Alice för att passa dom någon timme medan mamma Hanna var hos sjukgymnasten.


Idag var det bara att hänga med och leka, först var det affär.


Mellan inköpen var det natt.


Här sov mamman (jag) och barnet som hette Wilma.


Här sov affärsbiträdet.


Jag kröp  in och ut här ca 20 ggr, min gympa idag alltså. Precis när jag lyckats kravla mig in och lagt ner huvudet skrek Alice att det var morgon och då var det bara att kravla ut och upp igen.


Nu byttes leken till att ta hand om bebisen och gå på fotbollsmatch!


När Hanna var tillbaka stannade jag och fikade med dom. Några roliga timmar!

Ikväll hade jag besök av mina vänner Ame och Ingrid på vår sedvanliga träff som vi har med jämna mellanrum. Margareta fick förhinder och kunde inte komma.


Vi började med Årets Glögg och små tilltugg.


Vi har bestämt oss för att ta det lite lugnare och enklare med maten och ikväll blev det en soppa. Jag återkommer imorgon med recepten.



Efter en juläppelkaka med vispgrädde.


En sådan trevlig och rolig kväll vi har haft, jag är så glad och tacksam för mina goa vänner.

6 kommentarer:

  1. En sån rolig dag du haft...barn är härliga..och tänk vilken glädje att vara tvilling..dom är ju aldrig ensamma och att sen ha en rolig och leksen gamlamormor gör ju ingenting...:) Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså dom är så roliga och jag är så tacksam att få uppleva små barn igen! Kram

      Radera
  2. Åhhh vilken härlig och lekfull dag du haft!! Du är imponerande med din lek med tjejerna!! ❤️ Och så en myskväll på det, underbart!! Kram Anna 😃

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja helt underbar dag, men ingen tid vid scrapbordet haha! Kram

      Radera
  3. Tycker mest synd om affärsbiträdet ... 😱

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är ett slit och inga bra arbetsförhållande!

      Radera