Translate

lördag 12 november 2016

Fingrar kan

Imorse stod jag först i kön för att besöka den årliga julförsäljningen Fingrar Kan. Jag tycker alltid att det är roligt att se vad som finns även om jag inte handlar så mycket.


En vacker kall morgon med frost. Soligt och fint.



En del av den stora lokalen som väntar på invasionen av människor. Det brukar vara packat med folk och nu var det så skönt att gå runt där.



Den här försäljningen var rolig, en massa ovanliga saker av gamla kökssaker. Sådant gillar jag.


Tänk att handgjorda borstar fortfarande finns, dom är vackra.



Vanliga traditionella tomtar finns förstås också.


En moderna kaffemaskin där man kunde köpa kaffe.


Mycket ull- och fårskinnsvaror, fint, men jag vet inte riktigt användningen.

Med några varor i kassen, presentchoklad och ett enkelt silverhjärta, men med lite nya idéer cyklade jag tillbaka hem. Mässan är väl värt ett besök, mycket ätbart och mycket saker och mysigt.

Nu sitter jag på Netbuss på väg till Göteborg och vidare till Stenungssund där jag blir hämtad av vännen Tina. Vi ska ha några trevliga dagar tillsammans, ska bli så roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar