Translate

onsdag 9 november 2016

Skitdag

Ingen bra dag, men som ändå slutade roligt. Jag kunde absolut inte sova inatt och jag vet inte varför jag egentligen bryr mig så mycket om presidentvalet i USA. Det kan jag väl skita i? Jag försökte lägga mig, men var så disträ att jag lade mig med glasögonen på och det tog ett tag innan jag märkte det. Det gick inte att sova så jag steg upp igen och då ledde Trump presidentvalet och det blev en chock, sedan gick Clinton om och ledde i några timmar. Då försökte jag sova igen utan resultat så jag gav upp och från tretiden var det så dramatiskt så det blev ingen sömn.  Jag känner mig faktiskt lite chockad, jag förstår inte att amerikanerna kan välja Trump till deras president. Det blir ju spännande att följa den utvecklingen, men ger en bitter eftersmak och mycket tankar på vart världen är på väg.  Dessutom började det snöa och var kallt.


Jag hade bokat mig på Friskis & Svettis och var lite tveksam efter jag kände mig helt mosig, men gav mig iväg. 


Jag går på Cirkelgym och efter några stationer gjorde jag bort mig. Jag skulle lyfta upp mig och utan att ge mig in på några närmre förklaringar så dunsade jag ner rejält i golvet och slog i svanskotan och samtidigt fick jag en krosskada på tummen. Först tänkte jag bita ihop trots en rejäl blödning, men så höll jag på att svimma och var tvungen att sätta mig och så småningom lägga mig och fick avbryta. Vad skulle jag där och göra när jag inte sovit? När illamåendet och det värsta lagt sig en aning kunde jag cykla hem. 


Jag stapplade in till Biblioteket på hemvägen och kollade min fotovän Torstens utställning med fina bilder på stenar. Kolla dom om ni är intresserad, finns i källaren utanför hörsalen.

Det var inte mycket mer som blev gjort denna dag, jag sov en knapp timme i soffan. Jag hade lovat hänga med som reserv på Quiz med dotter Mia så jag försökte samla ihop mig.


Först en stund hemma hos dom över ett glas vin och tilltugg. Roligt att fortsätta diskutera presidentvalet och annat.


Quiz på Glöd med lite mat.


Mia med sambo Jonas och Jonas bror Niklas. Det är alltid fullsatt med folk på Quizen och en härlig stämning. Vi blev tvåa, bara en halv poäng efter ettan.


Tack för mig, inatt ska jag sova!

6 kommentarer:

  1. Oj vad du råkar ut för en massa otrevligheter, men hoppas du känner dig bättre idag. Du ger dig ju förstås aldrig, går på Glöd på kvällen och även fotograferar dagen som vi får vara med och dela. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, inte en massa precis, det här var ju rätt onödigt, jag får dras med en ond tumme och svanskota ett tag, men det gör över. Kram

      Radera
  2. Mamma!! Skällde på dig igår och skäller lite idag igen ... var rädd om dig��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad att någon skäller iallafall.... kram

      Radera
  3. Gumman ❤️❤️❤️ Hänger på Mia och förmanar en aning jag med!!! Var rädd om dig snälla rara Du !!! Hoppas du inte har allt för ont av detta. Tänker på dig!!! KRAAAAM din Anna ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det besvärligaste är att jag inte kan trycka ut lim ur limflaskan haha! Kram

      Radera