Translate

måndag 14 november 2016

Mysdag

Vi, vännen Tina och jag hade en riktig mysdag igår. Tina och jag är gamla vänner sedan 70-80-talet i Höganäs när även hon bodde där. Många härliga minnen har vi tillsammans från våra olika kulturella äventyr. Efter förmiddagspromenaden fixade Tina en god lunch som vi kunde äta i deras inglasade uterum med fin utsikt.



Rårakor med rom och gräddfil, precis i min smak, så gott.


Efter lunchen förflyttade vi oss upp i Tinas målarateljé, åh, bara miljön där, så kul!



Några av Tinas målningar, hon målar både akvarell, akryl och även olja ibland. Jag fick nu möjligheten att få prova lite akvarellmåleri och så roligt att sitta tillsammans, prata och måla. Jag älskar det.




Nu har jag inga ambitioner att bli en akvarellmålare, men ville prova och tänker att jag kan använda det till bakgrund till mina scrapbookingkort.


Överst mitt första försök haha!



Vi behövde en "vitamindrink" och tog med oss upp, en gång doppade jag penseln däri, men drack den ändå.
När vi kände oss klara med målandet gjorde vi middag.


Torskrygg med kantareller från skogen här och pepparrotssås, så gott. Efteråt var vi trötta och efter att ha tittat på Babel och nyheterna blev det sänggång.


Idag körde Tina mig till Stenungssund och då hann vi med ett besök på Biblioteket och tittade på en utställning. Nu sitter jag på bussen hemåt och är så nöjd med mina dagar hos Tina. Tusen, tusen tack för allt trevligt, gott och lärorikt!

4 kommentarer:

  1. Tack själv för stimulerande o härliga dagar. Du är en sprudlande vitamininjektion med massor av kreativitet.

    SvaraRadera
  2. Vilken himla fin bild på dig när du målar❤️

    SvaraRadera