Translate

söndag 13 november 2016

Orust

Det blev en lång resa igår, först buss till Helsingborg och eftersom det stod att bussen kunde vara försenad pga vägarbete vågade jag inte chansa med resultat att jag fick vänta en bra stund på Expressbussen till Göteborg. Den i sin tur var försenad pga olyckan vid Landskrona. Men, vilken bekväm och trevlig buss att åka med, Bus4us med fri wifi.


Jag hade det väldigt bra med bord och plats för dator, bok, telefon och medhavd matsäck och kaffe.


Vidare tåg till Stenungssund och där hämtade vännen Tina mig. 


Vi åkte med färjan ut till Orust och Svanesund där Tina och Janne bor. Janne springer maraton i Nice och var inte hemma så Tina och jag har härlig tid tillsammans.


En varm äpple-och romdrink när vi kom hem och senare en god middag och efterrätt.



Mycket prat som vanligt och klockan blev mycket innan vi kom isäng.


Eget rum har jag, vilken lyx.

Idag på morgonen började vi med en promenad efter frukost.


Deras fina hus ligger så fint med utsikt över havet och Tjörnbron i bakgrunden.





Det ligger snö och is och vi halkade runt, men hade en härlig promenad.







Sista rosen i deras stora trädgård och tomt med flera småhus, växthus och annat.

5 kommentarer:

  1. Åhhh!!! ❤️ Härligt härligt!!! Vilken ruggig myshelg!! Kraaam Anna ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det, idag bär det hemåt igen. Kram

      Radera
    2. Hjälp jag ser nu att jag skrev ruggig .... menade ju mysig men telefonen skrev något annat och jag kollade inte ... nåja! så kan det gå!!! KRAAAM ❤️

      Radera
    3. Haha, jag tänkte ett nytt uttryck, ja varför inte? Kram

      Radera