Translate

torsdag 10 november 2016

Fotoklubben

Dags att klippa håret, vad jobbigt det är att hinna med allt! Jag skojar såklart, men motionen idag blev lite cykelturer och lite promenader.


Här klipper jag mig, det ser inte ut som världens finaste, men hon klipper mig bra och det är inte dyrt. Jag gillar stället!


Jag gick för att hämta mina barnbarnsbarn på deras förskola och passerade fina Mursten.


Strax därefter ligger barnens förskola Bullerbyn, ett föräldrakooperativ.


Vi gick sedan hem, Alva och Alice travar glatt på hela vägen.


På kvällen var jag på Fotoklubben, vi skulle ha en medlemskväll med porträttfotografering med en duktig fotograf. Hon fastnade tyvärr i snöfall på sin väg från Malmö och kom inte fram. Vi fick göra det bästa möjliga av kvällen och fotografen kommer en annan kväll.


Vi fick själva sitta modeller och prova lite olika ljus. Jörgen här.


Delal och Bitte fotograferar.


Claes sitter modell.


Stilstudie av fotografer


En trevlig kväll blev det iallafall.

6 kommentarer:

  1. Bullerbyn var det första privata "dagis" i Höganäs och om jag kommer ihåg rätt så var det Birgitta Sträng och Karin, där försvann hennes efternamn, hon blev gift med Ola Sundelin, som startade detta. Massor av år sedan och det finns kvar ännu, fantastiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag skrev föräldrakooperativ men jag tror inte riktigt att det är det, däremot ska föräldrarna jobba där vid olika tillfällen och även städa ibland. Jonathan och Hanna gillar det småskaliga där och töserna trivs så bra.

      Radera
    2. Det stämmer säkert att det är ett föräldrakooperativ. Jag skrev dagis för jag kom inte ihåg vilket. Tycker det är roligt att se att det är kvar då jag såväl kommer ihåg töserna när de var på jobb för att starta upp det.
      Nu kommenterar säkert någon att det inte heter dagis, ja jag vet att det heter förskola! Ha ett bra veckoslut.

      Radera
    3. Haha, jag får verkligen skärpa mig och har börjat få in i skallen att det heter förskola numera. Det är svårt att glömma det gamla invanda!

      Radera
  2. Sååå snygga porträttfoto!!! Du är så duktig!!! Och en supersnygg tolkning har du gjort av min skiss med underbara glada färger!! Jag gillar det massor! Fint med det ljusa också men rejäla ärliga färger är bara så läckert!!! Dessutom får du alltid ihop det så bra. Tack fina du för din tolkning !!! KRAAM Anna ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för en fin skiss, så roligt att ha möjlighet att tolka nu utan att känna press. Ni är ju så bra i teamet och jag tycker det verkar som att tolkningarna har ökat, kul! Kram

      Radera