Translate

måndag 21 november 2016

Pyssloteket

Hos Pyssloteket pågår en rolig cybercrop, det är en massa olika utmaningar och allra roligast är att se hur alla tolkar dessa. Det pågår under 2 veckor och så kul att följa. Så har jag några scraptokiga läsare här så häng med!
Jag har så långt tolkat två utmaningar där.


En kortskiss med uppmaning julkort utan de traditionella julfärgerna. Jag använde papper från Kaiserkraft, en stämplat och embossat litet stämplat rådjur, snökristaller från Panduro och enamel dots.


Denna utmaningen är en bingobricka med olika saker som man ska välja en rad från och med uppmaningen att det ska vara ett maskulint kort. Mitt blev mer ett pojkkort, men jag tror att det godkänns. På min valda bingorad stod det grå, washitejp, vattenfärg och die. Jag har använt grå kortstomme, papper från gömmorna med okänt märke, jag klippte ut tags från mina akvareller, washitejp i form av en filmremsa, en nalledie osv. 
Jag blir ibland väldigt osäker på vad som är vad. Dies är ju sådana man använder när man har en stansapparat (som jag inte har) men jag tror att även de här lite tjocka figurerna också kallas die, eller har jag fel Anna?

2 kommentarer:

  1. Åhhh!!! Jag tokgillar ju båda korten och dom snökristallerna !!! Sååå snygga!! Jättefin design på dom båda och mysiga detaljer. MUMS!!
    Dom kan nog gå under namnet die båda två men är man kinkig kallar man nallen för diecut då den är färdig så när du köper den och dies använder man som du säger i en stansmaskin för att göra egna diecuts. Men jag tycker ändå det är ok som du gjort 😊 Tolknings fråga bara.
    Heja dig du är så bra!!!! 💚 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nu är du alldeles för snäll mot mig, de är ju INGENTING mot dina fantastiska kort. Tack för att du reder upp saker och ting för mig, nu ska jag försöka komma ihåg det. Jag måste nog ändå försöka skaffa mig en liten stansmaskin och dies. Kram

      Radera