Translate

måndag 28 november 2016

En liten Butik

En liten Butik har denna månaden en annorlunda utmaning, det är att altra en förpackning av något slag. Ibland tänker jag att jag ska göra något, särskilt inför julen då det är roligt att ha något med sig när vi ska bort. Nu blev det av, det är alltid roligt och då vill jag göra fler saker, får se hur det blir med det.


Jag altrade en liten låda som det har varit chokladpraliner i, äldre julpapper från Carta Bella som är bra för att de är lite tjockare i kvalitén. Det stora hjärtat är i papp från gömmorna som jag först strök med gesso och sedan guldsprayade, det blev in fin yta av sig själv.


Invändigt i lådan en bit mönsterpapper för att dölja skriften och på det stämplade jag. Jag har sedan fyllt lådan med lite silkepapper och värmeljus. En bra presentask!

5 kommentarer:

  1. UNDERBART!!!! Helt enkelt bara toksnyggt!!! Du får till det så rent och snyggt och ändå en massa härliga detaljer och bling! Du är så bra Christel! Perfekt tolkning av ELB utmaningen. Tack för att du hänger på med oss!!! KRAAAM Anna ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack, ja jag vinglar hit och dit känns det som, jag har ingen riktig enhetlig stil, fast å andra sidan är det ju inte nödvändigt. Den här var kul att göra!

      Radera
    2. Enhetlig stil!!! Nä då kvalar inte jag in heller 😃 Det är ju variationen som gör det roligt. Heja dig!!! KRAAM 😘💚

      Radera
    3. Åh jo, det gör du, du gör allt så vackert och stilrent. Men, du har rätt att det är kul att prova annat, men blir liksom mer säker på vad som är rätt för en själv. Kram

      Radera
  2. Jättefin ask! Äääälskar den lilla dalahästen ;) Tack för att du vill delta i november månads utmaning Christel! //Lotta

    SvaraRadera