Translate

onsdag 16 november 2016

Onsdag

Idag avbokade jag Friskis och gick en promenad istället, tyckte det passade min kropp bättre. Detta är annars den absolut tråkigaste tiden, november månad, inget roligt att fotografera och grått så långt ögat når.


Dom sitter nog också och väntar på ljusare tider.




Grått, grått, men så plötsligt fanns det buskar med silvriga löv.





Jag tog mig in på Höganäs stora bostadsbyggande, gamla Folkparksområdet och idrottsplats. Just nu läggs grunderna för byggnationen och det är spännande att följa.


Kyrkan syns och då fattar alla att det är nära där vi bor. Det konstiga är att de tydligen redan nu bygger själva parkområdet med planteringar och annat.




Jag fick tänka ett tag på vad detta var för hus, men då är det liksom öppnat upp och Folkparkens lekplats finns här.


Fint med bro och bänkar bredvid Olof Palmes minnesmärke (tror jag att det är).


I eftermiddag åkte Harald och jag in till Helsingborg. Här bodde vi i vår båt under flera år, känns rätt konstigt nu. Det kändes kallt och ruggigt.


Vi hälsade på vännerna Ingmar och Elisabeth på S/Y Chantalle och hade en gemensam fika. Det var roligt att träffas igen.


Harald släppte sedan av mig på lasarettet där jag besökte kusin Gun som ligger där just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar