Translate

lördag 26 november 2016

Fotoklubb och Kullagymnasiet

Idag har Fotoklubben hängt bilder till Julsalongen på Biblioteket.










Det finns många fina foto, gå gärna dit och titta, finns i hörsalen i källaren. Jag ska själv gå och titta en dag eftersom jag hade bråttom idag. Jag cyklade vidare till Kullagymnasiet som hade öppet hus och det är alltid så trevligt. Jag blir alltid så glad över att få vara med i skolmiljöer och se all kreativitet.


Önskegranen stod så grann precis vid ingången.


Där stod också dotter Mia som är lärare där i svenska och på Studieteket.



Barnbarnet Jonathan är också lärare där och hade besök av sin fru Hanna och barnen Alice och Alva.




Och där kom barnbarnet Sanna som studerar på skolan.


Här tillverkas glass med hjälp av flytande kväve.



Äntligen är glassen klar! Dessa två töser ska bli storasystrar nu, vilket dom gärna berättar. Barnet ska komma i maj och innan dess ska de flytta till ett nytt större hus i mars. Då blir det mitt femte barnbarnsbarn, det är så roligt!


Det hände så mycket överallt på skolan och töserna tittade på när NV tog blodprov på mig och jag fick en föreläsning om hur de kan se min blodgrupp som är 0-. Allra roligast var nog Samhälle Globals rum. Där fick töserna måla kinesiska masker och titta på origami. Den studieinriktningen är precis hemkomna från Kina och visade en massa därifrån.



De bjöd på kinesiska godsaker, annorlunda smaker.


Lyckliga töser som fick en fin origamiblomma med sig hem.


Det blev en glad och härlig dag!

2 kommentarer: