Translate

fredag 18 november 2016

Fredag

En skön dag med lite kass väder. Jag tvekade länge innan jag tog mig i kragen och gick ut en promenad. Det var så skönt att bara vara hemma och pyssla och fixa. Det blev ingen lång promenad, till Saluhallen och tillbaka.



Jag öppnade porten och steg in i Saluhallen och möttes av en härlig doft, det bakades pepparkakor inne i Saluhallen. Det kändes så mysigt och välkomnande.


Alltid så härligt att gå runt och titta och få inspiration.




Det är alltid så konstigt med den där påverkan i vad man tycker är fint. Jag som länge har tyckt om det vita och ljusa tyckte plötsligt att de bruna dekorationerna är så fina.

Till kvällen var vi bjudna till Haralds moster Ami. Hon flyttade hit för gott från USA  ca 1,5 år sedan och bor nära oss. På kyrkplatsen, på väg till henne sattes det ut massor av ljuslyktor som en del i att uppmärksamma Barnkonventionen. Tyvärr blev det så dåligt väder så inga ljus kunde hållas tända utan blåstes ut av den hårda vinden.




Moster Ami är helt fantastisk, hon är 86 år och bjöd på en god middag, först drink med tilltugg och därefter en klassisk middag med plommonspäckad fläskstek med sås, potatis, rostade rotsaker, ättiksgurka, äppelmos och ärtor.



Det var dessutom så gott alltihop.


Det var vi samt Haralds syster Karin med man Dan som fick njuta av detta.


Efter maten blev det kaffe och hembakad tårta också jättegod. Tusen tack för en trevlig kväll på alla sätt.

1 kommentar:

  1. Du är så duktig som tar dig ut trots att det känns motigt!! Härliga bilder från Saluhallen som alltid. Vilken brakmiddag ni blev bjudna på, mums!! Nu ska jag se om jag får sitta ner vid pysselbordet lite.... 😃 KRAAM

    SvaraRadera