Translate

torsdag 13 december 2018

Bella Vista

Bella Vista heter vårt hotell här i Hurghada och vi känner oss väldigt nöjda med det. Igår orkade vi inte förflytta oss därifrån efter de två utflyktsdagarna. Dagarna börjar med frukosten och är det något vi inte är nöjda med så är det den. Jag får nog säga att det är den sämsta frukostbuffén vi någonsin varit med om. Nu har jag provat mig fram ett antal dagar, men inte mycket vill jag ta om.


En trevlig man iallafall som servar med olika äggsorter och nu har jag provat det mesta av den varan.


Redan när vi var på utflykten till Luxor började jag känna mig riktigt dålig med en förkylning och ont i öron och hals. Jag bestämde mig för att blunda för det och äta Alvedon. Igår gick vi direkt och lade oss i solstolarna och hittade en perfekt plats. Det är en brygga som ligger fast med tampar och det gungar så där vant och rycker lite i förtöjningarna. Vi upptäckte att det finns lite fina fiskar även här, lite koraller men såklart inte att jämföra med båtturen vi tog.







Vi låg och hade det bara skönt denna dag och varvade med bad och snorkling. Jag hade en bokning för massage och fick till den. Gångvägen mellan pool och strand har mycket grönt och blommor.




Jag har så ont i min kropp och muskler och massören idag lyckades hitta  massor av ömma knutar både i ryggen och benen, särskilt vaderna. Där låg jag och kved medan näsan droppade ner på golvet genom hålet för ansiktet. Jag vet inte vad et är för fel, när hon tryckte på ryggraden knäckte det så högt så hon sa ooohhh. Efter massagen stapplade jag upp på rummet för en dusch och fler alvedon. Vi åt middag på en av hotellets restauranger, den ligger ute på en pir så en sitter liksom ute i vattnet, Carabiens Pub och restaurang. Vi kände oss hemma, som att vi var tillbaka i Karibien.



Vi åt en god middag, Harald lasagne och jag en färsk pasta med räkor.


När vi skulle gå frågade Harald om han fick testa vattenpipa som de hela tiden levererar till kunderna på restaurangerna, han tyckte inte det var något särskilt.


Under natten som gick blev jag sämre och var helt övertygad om att jag kommer att hamna på sjukhus i Egypten och bli transporterad hem i ambulansflyg haha! Jag är också helt uppsvullen i ögonen med stora påsar som hänger, inte så snyggt, tur jag har glasögon som döljer eländet.




4 kommentarer:

  1. Skönt att ni tar det lugnt nu!! Trist stt du blivit sjuk, bara förkyld eller?? Du är så söt ändå min vän, trots påsar😍😍😍 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, ja så söt känner jag ju inte mig, skönt att inte behöva bry sig så mycket om den saken. Kram

      Radera
  2. Oj, vilken otur... Hoppas det inte blir värre. Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo värre blev det.... men det ska väl gå över det också. Kram

      Radera