Translate

måndag 3 december 2018

Smart tjej


Jag är en smart tjej, hahaha, jag döör, det sa sjukgymnasten till mig ett antal ggr idag. Det var det märkligaste sjukgymnastbesöket jag har varit med om. Antagligen för att jag inte hade särskilt ont längre. Min rygg blev plötsligt bättre i fredags och sedan bättre och bättre. Igår tänkte jag avboka tiden men det gick inte eftersom det var söndag och sedan efter dålig nattsömn tänkte jag att jag går ändå. Jag har ju väldigt ont i kroppen lite varstans och ville egentligen mest diskutera om det är ledsmärta eller muskelsmärta. Det är nog en kombination, ni kan inte ana vad dråpligt allt var, han bjöd mig på kaffe också, men kaffet var slut! Nåja, nästa gång jag får så akut ont ska jag bara ta det lugnt och avvakta, det går oftast över och jag är ju en smart tjej som vet vad jag ska göra, dessutom är jag smidig och i fin form hahaha! För att jag inte skulle bli för besviken fick jag lite övningar och ett gummiband, bra! Imorse var jag på Friskis & Svettis också!


Harald köpte blommor till mig idag! Det har alltså varit en riktigt bra dag, så glad jag blev.


Jag gjorde pepparkaksdegen, skall bakas ut imorgon.


På hemvägen från sjukgymnasten såg jag Kung Bore, ny stass i år till Eric Ruuth, trevligare ändå med tomtedräkten.


Vi njuter annars av vår nya utsikt, den är så vacker, granen på Kyrkplatsen.


4 kommentarer:

  1. En riktigt bra dag som sagt!! Och ja för det mesta är du ju faktiskt en smart tjej😍😘 Mmm mums m pepparkakor!! Martha gräddade skurna pepparkakor här igår så det doftar ljuvligt än. Goda blev dom också. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja pepparkakor är bland det godaste och särskilt doften att baka dem för att inte tala om att äta degen..... Skönt att du har lite hjälp i köket! Kram

      Radera
  2. En smart tjej ska ha blommor❤️

    SvaraRadera