Translate

torsdag 6 december 2018

Blomsterkurs

Ikväll har jag dotter Mia varit på en Blomsterkväll på Larsviken. Det är Kullafloristen som har dessa och jag gav det till Mia i födelsedagspresent. Tidigare på dagen tog jag en promenad i småregn och rusk, jag skulle snabbt ta mig till outletsområdet för att besöka en butik som var stängd när jag var där häromdagen.


Hotellets fina stol som jag passerade.


När jag kom dit var det inte öppet trots att det skulle varit det. Irriterad ringde jag upp dem och fick veta att hon var sen, hon hade en bortsprungen hund....... Skulle komma om 10 minuter, vilket förtroende jag fick för den butiken, Savannah!


När jag var hemma igen kom barnbarnet Ebba en stund, hon hade studiedag och kom upp och fikade med oss. Jag blir alltid så glad!

Mia hämtade mig och vi körde ut till Viken. Vi skulle göra en höstbukett och en stjärna. Spännande. 



Nettan som driver Kullafloristen demonstrerade först hur en gör buketten, det såg ju lätt ut haha!


Vi fick mat ute i Larsvikens butik, en väldigt god köttsoppa med gott bröd och tillbehör. Valfri dricka också från butiken. Jag köpte med mig brödmix hem till ett av bröden som var så gott.






Vilken butik där, så mycket gott och fint att handla och ikväll hade vi som gick kursen lite procent på inköpen. Verkligen ett ställe att återvända till.


Nu började "jobbet", inte så lätt tyckte jag, men med lite hjälp så fick jag till det. Mia fixade det galant.



Vi var 6 st, en liten grupp och visst är det imponerande hur vi fick ihop det!



Efter buketten fick vi kaffe och goda kakor.



Sedan fick vi göra en stjärna, vi hade lite problem att få ihop stjärnan haha!


Mias blev jättefin, min ser inte klok ut. Mitt självförtroende fick sig en törn haha!


En jättetrevlig kväll på alla sätt, lite väl kallt i lokalen bara.

2 kommentarer:

  1. Åhhh!! Vilken mysig tillställning 😍 Och så fint ni gjort!! Din stjärna är jättefin!!! Sen så trevligt m fika och mat! Underbart!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vilken rolig grej att göra tillsammans! Det var jättekul! Kram

      Radera