Translate

söndag 2 december 2018

Julskyltning

Så kom dagen då jag skulle försöka sälja mina kort! Ett riktigt skitväder blev det, kanske sämsta julskyltningssöndagen någonsin, regnet öste ner mest hela eftermiddagen och kvällen. Tur iallafall att jag skulle stå inomhus. Men, så synd för arrangörerna som planerat så mycket trevligt i Höganäs. Harald hjälpte mig dit med mitt lilla campingbord och kl 12 öppnades det för allmänheten. Något för tidigt tycker jag nog, det var väldigt glest med folk och inte så kul att stå där.


Uppackat!


I väntan på att allt skulle starta tittade jag runt lite på annat som fanns.




Jag kan inte påstå att det var någon rusch efter mina kort precis, men i slutändan sålde jag ändå för lite mer än 1000 kr så jag är nöjd. Lite julkort över också så jag kan skicka lite själv.


Det var lite levande musik i huset också så det var trevligt.


Allra roligast var det att dotter Mia kom och höll mig sällskap, vi kunde passa på att prata lite så kände mig inte så skämmig. Tack!


Musik, hästtransporter och annat kom utanför ibland, men det var tunt med folk.


Harald kom och hjälpte mig hem med grejorna vid sextiden och på Kyrkplatsen mötte jag tomten. Granen utanför oss är så fin, vilken utsikt vi har denna julen.


Helt genomfrusen var jag efter alla dessa timmar i en lokal utan värme och med dörrarna vidöppna. Tacksam över att det inte regnade på oss iallafall. Jag är inte så säker på att jag vill göra om det, men det vet en aldrig.

2 kommentarer:

  1. Det var väl en jättebra förtjänst!! Heja dig!! Jag blir så glad!! Du får klä dig bättre nästa år, för såklart ska du va med!! 😃👍🏻 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo jag är nöjd med det, kanske bra att synas också, alltså inte jag personligen utan mer att sådana kort finns. Annars märkte jag att det var mest de som känner mig som köpte.Kram

      Radera