Translate

lördag 1 december 2018

Julmarknader

Nu börjar det på allvar, juleriet! Det är en mysig tid på många sätt. Idag tog Harald sig an julköttbullarna som är ett av våra bidrag till julbordet.


Till julens köttbullar använder han mors gamla recept.


Vi körde till Mölle för att gå på deras årliga julmarknad i gamla stationshuset. 




Vännen Ame har jobbat med julmarknaden i Byaföreningen och hon stod också där själv och sålde sin fina keramik.


Jag köpte en liten svart tomte, de är så fina och jag var också så sugen på en fin ljuslykta.


Det fanns mycket olika saker att titta på och köpa.




Vi åkte hemåt igen och stannade i Krapperup för att titta i boden där, det var vernissage.



Vi tittade på Yvonne Larssons keramik, hon gör så mycket fint!



Många väggkuber med olika figurer, så jättefina, tyvärr blev fotona suddiga.




Vi funderade på en fika, men ångrade oss och körde hem istället. Vi provsmakade köttbullarna till middag och sedan tog vi den efterlängtade fikan hemma istället.


4 kommentarer:

  1. Heja er som redan gör köttbullarna!! Bra jobbat!! Och mysigt m julmarknad. Men så dom Ames ljuslyktor är!! Och dagens ord i almanackan är du i ett nötskal!!❤️❤️❤️ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja Ames ljuslyktor är fina, ett så fint ljus med guldglasyren invändigt. Tack, jag funderar mycket på vad det är som gör att människor visar medmänsklighet eller inte? Det är en gåta för mig. Kram

      Radera
    2. Ja jag håller med!! Jag funderar också hur det kommer sig att vi kan fungera så olika? Alla behöver ju medmänsklighet , varför visar man inte varandra det då?? 🤔🤔🤔❤️

      Radera
    3. Hahaha, nu "pratar" vi med varandra samtidigt på våra bloggar! Ja, kan ingen forska på det undrar jag?

      Radera