Translate

måndag 28 mars 2016

Annandag Påsk

Min promenad imorse startade jag med att gå hem till sonen Andreas för ett ärende och sedan fick jag sällskap med honom och fru Ulle när de skulle gå ut med Sune.


Ett fint vårväder trots en frisk vind.



Jag stannade till hos två konstnärer som är med på Konstrundan.




Spännande att få komma in på huset Lerbergsvägen 74, det huset är så läckert.


Uteplatsen som inte alls syns från latsidan, den är helt inbyggd.


Spännande och ovanlig konst också!





Vi var bjudna på lunch hos Haralds syster Karin och make Dan. Jag hoppades på ytterligare lite påskmat och det blev det! 


Ååh så mycket gott, älskar det, rökt stenbit och lax med romsås, egna sillinläggningar och ägg.


Det fanns mycket gott för de som inte äter fisk och sill också, rostbiff, potatissallad, skinka med melon och ost.


Ost- och skinkpaj med soltorkade tomater.


Janssons Frestelse, köttbullar och prinskorv.



Till kaffet en cheekcake med choklad och färska jordgubbar!


Svåger Dan, svägerska Helén, Harald och svägerska Inger.


Svåger Lasse och svägerska Karin.


Svåger Peter, sorry, du blev suddig haha!
Tusen tack för en trevlig eftermiddag med så mycket gott!

Jag visar en layout som jag gjort till Scrap Our Stash och deras andra utmaning denna månaden. Det är en skiss och tre listor att välja något ur.



Det blev ingen layout jag är stolt över precis, men iallafall inte rosa. Jag har lite för stora foto för att det ska bli bra med flera. I vilket fall som helst så har jag guldtext och även en knapp från lista 1, hjärtan från lista 2 och färgen ivory och bläck i texten från lista 3. Fotona är från vår segling i Karibien 2010 och man ser vår segelbåt i viken på Antigua vid pilen. Så ett härligt minne att scrappa.

Imorse fotade jag Andreas skåp och bord som han tillverkar på sin firma. Sedan Joel fick heltidstjänst på Räddningstjänsten så har deras firma förändrats och Andreas vill satsa mer på inredning. Han är jätteduktig på det. Så då tar jag mig friheten att göra lite reklam för honom och Nilssons Snickeri&Inredning.







Visst är det snyggt?

Då var det allt för idag och nu tar vardagen vid igen!

10 kommentarer:

  1. Jaaa!!! Det är så snyggt! ALLT från möbler till layout till foton på både mat,konst och omgivningen ♡ Du har verkligen fångat upp den blå tonen i fotona med dina papper och dekos på din SOS layout! Underbart! !! Härlig uppladdning för mig nu när vi just kommit hem från Fjällnäs :-) Hoppas hinna scrappa liiite imorgon iallafall :-) Tack för allt vackert och gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, jag är inte alls nöjd med den layouten, tycker bara det är en uppställning. Ibland känns det som jag inte kan hitta på något nytt. Ja, du vet..... Roligt att du är hemma och kan scrappa igen.... för mig alltså. Kram

      Radera
  2. Möbelsnickeriet har Andreas nog ärvt efter Kalle och finliret från dig eller? Snyggt med vitt inne i skåpen. Du skriver att du älskar påskmat och det har du väl fått i massor denna påsk och så gott allt ser ut. Just nu skiner solen och du är nog ute på promenad och fotografering som vi får njuta av i morgon eller sen kväll. Ha en fortsatt bra vecka. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja som med det mesta, generna styr en del haha! Ingen promenad idag, nej, men jösses, vad härligt väder det varit. Kram

      Radera
  3. What a great page! Great use of the sketch + challenge. Thanks for joining us at Scrap Our Stash!

    SvaraRadera
  4. What a wonderful take on the sketch challenge. Thank you for joining us at Scrap Our Stash.

    SvaraRadera
  5. Där fick du ju fina bilder på läckerbitar, på Lerbergsvägen 74!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte på det Bitte! Fina läckerbitar häromdagen också vid invallningen!

      Radera
  6. Beautiful page and great take on the challenge! Thanks for playing along with us at SOS! X

    SvaraRadera
  7. Great job with the sketch + stash challenge. Beautiful page! Thanks for joining us at Scrap Our Stash!!

    SvaraRadera