Translate

måndag 14 mars 2016

Skitförbannad

Min cykel är stulen, min fina bekväma cykel som jag bytt saker på så att den passar mig precis. Harald hade precis köpt ny baklampa och satt på den till mig. Jag är arg för att någon tagit just min cykel, de andra stod kvar, inte för att det varit bättre om fler hade blivit av med sin cykel. Jag är arg på mig själv att jag låtit den stå på gården, men vi har bott här nu i nästan fyra år och där har den stått hela tiden. Egentligen är jag mest ledsen och vill helst bara gråta, kanske inte riktigt relevant, men jag var liksom redan olustig till sinnet.
Imorse tog jag en promenad och skulle försöka hitta blåsippor, inte hittade jag några sådana, bara grått och grått överallt.


Dimma och gråväder



På Lerbergets camping var arbetet i full gång med att iordningställa inför säsongen.



Till och med de stora maskinerna jobbade.


Vattentornet



Små taniga krokusar var det jag hittade idag.

Senare på eftermiddagen skulle jag cykla till sonen Joel en runda och det var då jag upptäckte förlusten av cykeln. Jag lånade Haralds cykel efter att jag sprungit ner och upp några gånger och sedan höll det på att gå illa. Bromsarna fungerade inte som de ska och sadeln var för hög, jag var glad att jag kom hem oskadd. Jag skulle lämna några saker där och samtidigt kolla hans senaste projekt. Han bygger till deras hus och det ska så småningom bli ett mycket större kök med stora fönsterpartier. 



Min layout idag är till ARTastic Challenge med kriteria wood veneer. Inspirationsbilden är denna



Jag inspirerades av träbakgrunden och färgerna hos ugglan. En uggla har jag också med, lite trädkänsla i form av stämplade löv, trädekorationer och träbokstäver. Foto på mitt barnbarn Ebba när hon skojar med mig. Härligt!

18 kommentarer:

  1. Så tråkigt med cykeln, jag förmodar att du hade den låst, och då måste dom ju brutit upp låsen...Inget vidare, folk kan inte skilja på mitt och ditt...Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så trist är det och irriterande, men det är inte första cykeln jag blivit av med. Nu är det längesedan så jag hade nästan glömt risken. Kram

      Radera
  2. Such a fun page Christel - we all need to be a little crazy sometimes :) Many thanks for sharing with us on ARTastic.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Jane and thanks for a lovely inspiration! Hugs!

      Radera
  3. Thank you so much for joining us. I just love that owl. Hope you will join us again next month for another great challenge. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you, I am absolutely with every time in your fun challenges!

      Radera
  4. Du kan få min gamla Crescent-cykel. Den behöver smörjas upp lite men är helt funktionsduglig. Kram från Maj-Lis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack snälla Maj-Lis, du har räddat mig från en total brytning haha! Kram

      Radera
  5. Fy vad jag lider med dig!!! Jag blir så ledsen på det hela :-( Tur att du har några fina våriga foton och krokusar, även om du påstår att dom är taniga. Och bäst av allt, en sådär Christel- härlig layout!!! Vi tänker rätt lika fast ingen av oss sett varandras LOs finns det likheter. Med den skillnaden att din är mycket bättre tycker jag! Min blev lite för mycket liksom... men nu är det gjort. Jag är så glad att du hänger på oss på ARTastic så troget!! Glad för ditt stöd där ♡ Tack för härlig inspiration min vän!! Och tack för posten idag också :-) KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja, det tänkte jag också på, likheten på något sätt. Fast vi blir väl snart inte så överraskade längre, det är så roligt! Och din är jättefin som jag skrev! Kram

      Radera
  6. Kjempeflott LO du har laget :) Artig bilde og mange flotte detaljer :) Tusen takk for at du deltar hos ARTastic ! :)
    ....og kjempeleit med sykkelen din....er så kjedelig når folk ikke kan la andres ting være i fred :(

    SvaraRadera
  7. Thank you for sharing with us at ARTastic, great use of the woodgrain challenge. Sorry to hear of the loss of your bike :(
    Mary

    SvaraRadera
  8. What a fun page, using a fun photo. The leaves across your page is a nice touch. And I love the addition of your owl. Thank you for joining with our challenge at ARTastic this month.

    SvaraRadera
  9. Great layout. I love your super cute owl. Thanks for playing along with the ARTastic challenge.

    SvaraRadera
  10. Love your fun page and photo!! :) Thanks for joining our challenge at ARTastic :)

    SvaraRadera
  11. Great layout! I love the sentiment/title! Thanks for creating with us at ARTastic!

    SvaraRadera
  12. Jätteläcker layout! Du har fått in wood veneer-temat på ett väldigt snyggt sätt! Tack för att du är med och tävlar på Artastic!

    SvaraRadera
  13. lol I love how playful you were with this layout. I also love this photo. Thanks for joining us at ARTastic challenge blog

    SvaraRadera