Translate

torsdag 3 mars 2016

Träning, träning

Puh, säger jag bara, imorse var jag rätt trött när jag skulle cykla ut till Sporthallen för vattenpilates. Dessutom hade jag träningsvärk från igår. Alltså, jag gillar promenaderna mer.


På hemvägen var jag tvungen att cykla ner om havet, bara för att veta att det ligger kvar.


Det blev en liten bakdag idag, det behövs den där lilla småkakan till kaffet.



Färgat socker till Brysselkexen.


Brysselkex från Sju sorters kakor.


Mina barnbarnsbarn Alva och Alice med mamma Hanna skulle komma på fikabesök. Därför blev det blå och gul kant på kakorna, Alice gillar gult och Alva gillar blått.


Det blev också en sats Hallongrottor.

Vi hade en mysig eftermiddag med mycket lek och skratt.


Alva gillade dom blå kakorna.




Ikväll var det medlemsmöte i Fotoklubben. Det var redovisning av årets första tävling med tema Vinter i staden. Jag kom inte bland de tio bästa, men hade inte förväntat mig det heller. Det är bara så roligt att se allas foto. Det var ett riktigt trevligt möte med nästan 30 personer, jag tror nästan det var rekord. 


Bente fyllde år och bjöd på kaka till fikat.


Dagens layout är till Lasting Memories som denna månaden har tema "Welcome to the Oscars!" och den första utmaningen är Glitter och Glam. Kanske inte riktigt min grej, men jag gjorde ett försök.


Vit CS med guldstänk, ett papper med "glitter och glam" och några papper under fotot från Studio Callico och ett glittrigt rött papper till remsor och en cirkel. Glitterstjärnor och guldtråd och lite andra dekorationer. Foto på dotter Mia som jag alltid tycker glittrar på olika sätt.

7 kommentarer:

  1. Fabulous layout...love your Glitz & Glam! Wonderful embellishments! Thanks for playing along with Lasting Memories!

    SvaraRadera
  2. Nu ligger jag efter!!!! Haha! Det har varit full rulle hela dagen tycker jag. Goda kakor och härliga töser som fikar på dom. :-) Och nog glittrar hon alltid din fina Mia!!! En härligt glad layout och hyllning till henne♡ Läcker titel!!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack för den fina layouten💛

    SvaraRadera
  4. You always have such fun photos and your layout is beautiful! Love the gold and glitter and all of your bits and pieces! Thanks for joining us at Lasting Memories!

    SvaraRadera
  5. Wonderful layout with just enough glitter to make it glamorous

    SvaraRadera
  6. Awesome Layout :) Thanks for playing along with Lasting Memories Tina LMDT

    SvaraRadera
  7. What a super fun layout! Perfect use of embellishments - way to go! I am glad that you joined us at Lasting Memories!

    SvaraRadera