Translate

onsdag 30 mars 2016

Inget kul

Inget fotograferat idag. Friskis&Svettis och jag blev helt slut så jag ville bara ta mig hem efter det. Vi hjälptes åt och gjorde hamburgare till middag. Ibland kan jag bli riktigt sugen på det, det är gott när man gör dom själv.


Oxfärs med kryddor, tomater, lök, senap och olika dressingar, så gott. Harald hade gjort en röra som han tycker om. Vispad grädde och majonnäs med en burk konserverade ärtor och morötter, det är inte min grej precis. Rätt mesigt i smaken och absolut inget tuggmotstånd. Han var kock när han gjorde militärtjänstgöringen i Flottan och då var det liknande grejor, då i slutet av 60-talet. 

I eftermiddag fick jag besök av kusin Gun och syster Anita så det blev en liten pratstund. Anita skulle låna min symaskin och det gick bra.

Egentligen vill jag inte visa min layout idag, men ibland blir det även mina misslyckande. Jag hade ju bestämt mig för att prova andra än mina vanliga färger och Pixels and Pappers månadsutmaning inspirerade mig till det.
När jag såg bilden snöade jag in på brunt och såg liksom inte att det kunde vara vilken färg som helst bara det var monokromatiskt, alltså bara en färg i olika nyanser. Även inriktningen mat/fika tänkte jag på.


Då kommer den haha..........


Brunt alltså.......det visade sig att jag hade massor av bruna saker eftersom jag inte normalt brukar använda dessa. Fotot och minnet gillar jag, fika med barnbarnet Ebba i Helsingborg för några år sedan. 

13 kommentarer:

  1. Det var inget fel på den..brunt är ju fint..släpp kraven och kolla hur bra den blev istället...kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunnel, åh, jag är ju så kritisk mot mig själv....... Kram

      Radera
  2. Håller helt och fullt med Gunnel jag, HEJA HEJA!!! Men å andra sidan är jag ju exakt lika själv så jag fattar ändå hur du menar. Men, den ÄR!! jättebra!! Så snygg komposition och en massa fina detaljer och ändå så luftig och härlig. Du har lyckats få den ljus och lekfull och inte alls "brun och tråkig" som du försöker antyda!! Roligt och en utmaning att skapa i en annan färg än man brukar och dessutom monokromt. Med beröm godkänt!! Förresten såg det väldans gott ut med era egna hamburgare, mums!! Och du , snaaart bara två veckor kvar till träffen <3 Ha en härlig dag!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nu är du alldeles för snäll! Iallafall skönt att jag inte behöver skämmas alltför mycket. Ja, två veckor kvar, ska bli så roligt. Jag tror att jag behöver det just nu, träffa dig och andra scrappare och få lite inspiration. Kram

      Radera
  3. This page works so well Christel - your variations of brown and the hearts are a perfect match for our challenge. Thank you for playing along with us on Pixels and Paper this month.

    SvaraRadera
  4. Wow, you have lots of layers and details. love it.
    thanks for playing with us at Pixels and Paper

    SvaraRadera
  5. i love everything about this page, the picture just makes me smile!!! Thank you for playing along with Pixels and Paper!!

    SvaraRadera
  6. A great page with such a happy photo! I love your use of browns, the hearts and all of your layering. They went so well with the photo. Thank you for playing with us at Pixels and Paper. Cheers, Di

    SvaraRadera
  7. Beautifully crafted, Christel. I love the layers of brown and the balanced design.

    SvaraRadera
  8. Such a lovely layout Christel! You've done a marvellous job with the monochromatic colours, and they complement your granddaughter's gorgeous blonde hair to perfection! Thanks for playing along at Pixels and Paper in March!
    Deb.xx

    SvaraRadera