Translate

söndag 13 mars 2016

Söndagspromenad

En bra dag för promenad, både med tanke på mig och på vädret.


Där i skärpan kommer syrran, nu möts vi nästan varje dag, men det är trevligt. Fast vädret var ändå lite kallt så jag kan inte stå stilla för länge.




Jag gick ut till slutet av Lerberget, jätteskönt.


Jag var med om något ovanligt idag, så ovanligt att det absolut är första gången. När jag på hemvägen    kom till campingplatsen så sprang plötsligt ett stort rådjur ut från sjösidan rakt över vägen framför mig och in i skogen. Allt gick så snabbt så jag hann inte reagera. Vad sjutton gjorde djuret där undrar jag? Någon som vet?


Min syster som går med kikare berättade för mig att det fanns ett tiotal sälar här, lite väl långt ute för att riktigt se dom, men här ligger några iallafall.


Annars har det mest blivit vila idag, äntligen har jag läst en bok iallafall. En sådan fin berättelse om kärlek och två livsöden på Burma. Den gav både värme och en stor sorgsenhet hos mig. Värd att läsas. 


Utöver vilandet har jag också scrappat lite. Idag visar jag en layout som jag gjort till ScrupMuch? och deras skiss denna månaden.



Jag vände på skissen och använde vit CS med miststänk. Mönsterpapper från ett 6x6 block från Studio Callico, ett månadskort därifrån och några dekorationer. Till och med några knappar som jag gillar, men använder inte så ofta nu. Det går ju lite trender även i scrapbookingen. Ett fint foto på mina barnbarnsbarn Alva och Alice som inte jag tagit utan fått.

10 kommentarer:

  1. Fabulous page, Christel! Thank you for sharing all your beautiful photos too. I really enjoyed them
    Thanks for joining us at ScrapMuch?! :o)

    SvaraRadera
  2. Vilka foton!!! Det på Anita och det med dom små skyltarna är favoriterna idag :-) Och en härlig tolkning av skissen, det blev jättebra det att du vred på den lite!!! Gillar titel bokstäverna/ordet ♡ Fin bild på töserna. Underbar inspiration!!! Tack! Och jätte kul att du hänger på oss hos ScrapMuch? :-) KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du är alltid så uppmuntrande mot mig, bloggen hade ju varit tråkig utan dina härliga kommentarer! Kram!

      Radera
  3. So FUN!! Love that you flipped the sketch. Great use of the sketch.
    Thank you for joining us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
  4. Adorable papers to highlight your fabulous photo! Love your embellishing! Thanks for playing along with ScrapMuch?!

    SvaraRadera
  5. Such a pretty page, love the ice cream colours! Thanks for joining us at ScrapMuch!

    SvaraRadera
  6. oh what a gorgeous page you created!. Love the little embellishments you added on your page. Thank you for playing along with us over at Scrapmuch?!

    SvaraRadera
  7. You take such beautiful photographs. Stunning. Fabulous layout! Those papers are adorable! Thank you for sharing with us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
  8. I love this layout! Super fun way to do the title and those colors are awesome. Thanks for playing along with us at ScrapMuch?! DT Jen

    SvaraRadera