Translate

måndag 21 mars 2016

Måndag

Numera gillar jag måndagar, jag har nog skrivit det förr, men det är så skönt på något sätt när vardagen tar vid. Jag får ny energi och vill få saker gjorda. De där loggböckerna tar sin tid och jag skiftar mellan dom, scrappande och allmänt fixande hemma. Jag lyckades till slut att få ut min lilla påsklåda från den överfulla källaren.


Lite nytt utanför ytterdörren, ganska skrattretande.


Jag tog en lång promenad idag, vårvärme i solen, men lite kallt i vinden.



Jag träffade gamla goda vänner, Kjell och Carina som väntade på att Bryggan skulle öppna.


Jag hittade Harald som började lite båtarbete idag.


Det är full aktivitet i hamnen nu med olika reparationer.




Jag hittade blåsippor!


Och vanliga krokus.

Ikväll var jag bokad barnvakt och Harald följde med mig. Dessutom blev vi bjudna på middag av barnbarnet Jonathan. Hanna var redan ute på annat.


Jättegod köttfärssås, spagetti, fetaostsallad och parmesanost.


Efter middagen spelade vi spel. Det är så himla roligt att träffa dom.



Jonathan åkte iväg och jag nattade Alva och Alice. Det gick jättebra, vars en bok och sedan släckte vi och dom somnade direkt.


Layouten idag är till två olika utmaningar. Jag brukar inte kombinera olika, men just denna passade så bra. En liten butik har tema Say yes to the Dress och Let´s Get Sketchys senaste skiss passade bra tyckte jag.


De har också denna månaden tema trianglar och jag vände på skissen ett halvt varv.


Vit CS och papper från Crate Paper och lite annat. De stora trianglarna sydde jag med maskinsöm. Till temat Say yes to the Dress passade jag på att dokumentera barnbarnet Ellinors studentbalklänning som jag sydde till henne efter hennes önskemål. Jag virkade också en sjal med olika band som frans som hon håller i handen. därför liknande band rund fotot. Jag sydde också en liten matchande väska kommer jag ihåg nu. Det var tider det, skulle jag gjort det idag hade jag nog brutit ihop haha.

17 kommentarer:

  1. OJ OJ !! Fint var det här på alla sätt och vis:) Jag gillar din påsk krans med dunet i svart-vit prickigt!! Den gör mig glad!! Och en massa härliga våriga foton. Sen bara toppar du med en härligt somrig layout som bara är så snygg och vilken klänning!!! Och tjejen är ju vacker så det förslår!! Allt dett satt perfekt nu och värmer gott hos mig för här snöar det och är vitt överallt igen :) Nåja! det är bara mars än så det är som det ska här uppe :) Ha en fortsatt bra vecka kära du!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Ja den där klänningen är ju 10 år sedan jag sydde och nu när jag kollade den på bild så såg den fortfarande helt ok ut. Ellinor var nöjd och det var ju viktigast. Lite bakslag på vädret har vi också nu, men det kommer, en härlig tid! Kram

      Radera
  2. Så fint och välkomnande du har det utanför er dörr. Hoppas på sol i dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla! Det blev ingen sol idag, nu kan det bara bli bättre igen! Kram

      Radera
  3. Great take on the sketch. Thanks for playing along at Let's Get Sketchy.

    SvaraRadera
  4. Oh WOW! This is so beautifully done! Love the dark hearts--just pops the page! Thanks for joining us at LGS!

    SvaraRadera
  5. Such a gorgeous page! I love everything about this! Thanks for joining us at LGS!

    SvaraRadera
  6. Gorgeous take on the sketch, I love the orange colors.
    Thanks for joining us at LGS!!

    SvaraRadera
  7. Orange is such a gorgeous colour, your layout is beautiful! Thanks for playing along with us at LGS!

    SvaraRadera
  8. Great work!Thanks for playing with us at LGS:)

    SvaraRadera
  9. Such a beautiful page.Thanks for playing with us at LGS:)

    SvaraRadera
  10. Gorgeous page & colors!!!! Thank you for joining us @LGS!

    SvaraRadera
  11. Vad fin LO Christel, tack för att du deltar i månadens tävling hos En liten butik! //Lotta

    SvaraRadera
  12. Snygg färgkombination och jättefin layout!! Och en väldigt snygg balklänning också! :-) Tack för att du vill vara med oss så ofta på LGS! Glad påsk!

    SvaraRadera
  13. great take on the challenge, thanks so much for joining us at LGS!

    SvaraRadera
  14. Such a beautiful page!Thank you for joining us at LGS!

    SvaraRadera
  15. Awesome page. Love what you did with the sketch. Thanks for playing at Let's Get Sketchy.

    SvaraRadera