Translate

lördag 26 mars 2016

Födelsedagar

Vi hade två födelsedagar i vår familj igår, ja en till som fick hänga med på denna dag. Jag börjar med att visa korten jag gjort till dom. Ett kort till en utmaning hos Always Playing with Paper. Ett ny webbsajt för mig och om jag fattat rätt så är det kort det handlar om där, denna veckan en bild som inspiration.



Det här kortet till barnbarnet Sanna gjorde jag till denna utmaning. Bokhögen från Bella klippte jag ut, tyckte det passade Sanna som fyllde 16 år,  eftersom hon har pluggat för att komma in på den gymnasieskola som hon vill gå på. Pappren i övrigt från American Craft.


Detta är till barnbarnet Kristoffer som fyller 18 år på måndag. Jag botaniserade i pappershögen med spillbitar, de gula smileysen har jag klippt ut från ett papper från Bo Bunny.


Detta är till barnbarnet Emma som fyllde 15 år igår. Okänt papper även där och utstansade stjärnor.

Efter att ha varit sega och trötta efter torsdagens påskmat och umgänge så åkte vi till Laröd och första födelsedagskalaset hos Haralds dotter Maria för att fira barnbarnet Kristoffer och Emma. Massor av människor kom, ca 30 st, stora familjer som växer från varje gång vi träffas.


Kristoffer


Emma, fina födelsedagsbarn båda två.

Det var våffeldagen och Maria bjöd på våfflor och tårta. Jag hamnade vid våffeljärnet vilket var alldeles utmärkt för mig, jag gillar att ha något att göra. Det var väl fotograferandet då som inte blev så mycket, men det sörjer nog ingen. Jag bad ändå Harald att fota lite.




Haralds ex Lena och hennes söner Robin och Sebastian (halvsyskon till Fredrik och Maria) samt Emma.


Syster Sara och svärdotter Jessica.


Sonen Fredrik och Sebastian och barnbarnet Tuva.


Kristoffers flickvän Annie.


Harald och dotter Maria, nedan har svärdotter Jessica anslutit sig.


Tack för gott och trevligt kalas!

Vi fortsatte till nästa kalas i Höganäs där barnbarnet Sanna fyllde år.


Där blev vi bjudna på en jättegod pastarätt efter Paulo Robertos  recept, bra val Sanna!  Så underbart gott, kan jag verkligen rekommendera. Andreas hade gjort den tidigare med oxfilé precis som i receptet, men idag hade dom fläskfilé och det var också jättegott.


En god, men söt cheesecake som tårta efteråt.


Lite bilder nu på värdfamiljen


Barnbarnet Rasmus


Sonen Andreas, lite paus från köksarbetet.


Barnbarnet Charlie


Sune väntar på sin mat av Sanna.


Svärdotter Ulle.


Barnbarnet Anna och Rasmus flickvän Isabelle.


Här sitter gamlingarna, Ulles pappa Totte och mitt ex Kalle (jag tror inte att dom druckit alla dom ölen).


Dotter Mia och svärdotter Petra kollar bilder på Instagram.


Sönerna Joel och Andreas.


Sång och jubel! Tack för en trevlig kväll och god mat.

Jag kan bara tillägga att nu är vi trötta. När vi kommit hem och jag skulle tanka över bilderna till datorn upptäckte jag att jag fått hem fel kamera (Sanna har en likadan). Det blev en snabb promenad tillbaka och hem. Kanske bra att få röra på sig lite med allt detta goda i min redan dåliga mage. 

Jag önskar er alla en härlig Påsk precis som ni vill ha det!

5 kommentarer:

  1. Love how you combined the flowers and books, clever take on our inspiration photo! Thanks for playing along at The Challenge!

    SvaraRadera
  2. Gilla Gilla Gilla !!!! Flera super snygga kort!!! Gillar särskilt det första! Härliga färger och bok högen är så läcker :-) En massa gott igen också, mums!! Vi har också ätit en massa god påsk mat ikväll så nu är jag proppmätt. Har nog lite plats i "godismagen" till godismyset strax ;-) Kram ♡

    SvaraRadera
  3. Such a beautiful card! I love all the gorgeous flowers and the stack of books! Great take on the inspiration photo! Thank you for joining us at The Challenge this week! XX

    SvaraRadera
  4. What a clever take on the challenge! Love the flowers and the books! Thank you for joining us at The Challenge!

    SvaraRadera
  5. Fun, bright and so vibrant, Christel ... beautiful blooms and such a fun stack of books! Thanks so much for playing along with us at The Challenge! Anita :)

    SvaraRadera