Translate

torsdag 21 december 2017

Datortomografi

Igår fick jag gjort den där röntgen, det får jag vara väldigt tacksam för, det gick ju ändå fort med tanke på hur långa köer det är. Nu har jag ju inte ont längre, hade jag haft det, så hade jag kanske inte varit så glad.
På förmiddagen hade jag tid hos frissan, vilka omvårdnadsdagar haha!


Jag körde bil till Ängelholm, dit gick det bra! 


Röntgenavdelningen i Ängelholm håller på att byggas om och det är periodvis öppet rakt ut och där är svinkallt. Här satt vi, fler än jag, och drack kontrast under 1,5 timmar och frös. Det gick bra och själva röntgen gick också bra, mer kontrast intravenöst och sedan fick jag vänta 25 minuter på att få köra hem.
Hemkörningen i kolsvart mörker, regn och jag ser ju inte! Det är en plåga för mig att köra och det känns som rena turen att jag inte förorsakar en olycka! Trött var jag också och håller på att somna, får sitta med en eldgaffel i ryggen och sjunga högt haha!

Hemma hade Harald gjort julköttbullarna, receptet är min mors.


Jag slängde mig på cykeln direkt för att vara med på Quiz på Kvarteret Kvarnen och som vanligt samlas vi först hemma hos vännen Ame. Egentligen var det idiotiskt, jag mådde inte så bra och var helt slut, inte mycket till tillgång där.


Vi googlar på vissa saker i tron att det skulle bli ett julquiz, det blev det, men inte googlade vi på rätt saker.


Eivor och Ingrid samt Ame och jag, vårt lag, vi lyckades inte, det är nästan alltid samma lag som ligger i topp.



Kvällens mat, det var gott.


Morgonens adventspåse, en bokstav igen, nu tror jag att jag vet, men riktigt vad det innebär isåfall vet jag inte. Ordet är nog Varberg, då fattas det ett a och ett r och vad s står för, kan ju vara Spa.

4 kommentarer:

  1. Ja en späckad dag sannerligen!!! Skönt att det är gjort nu. Ja vad spännande och se om du gissat rätt i ordleken. Ha det gott!! Kram

    SvaraRadera