Translate

onsdag 13 december 2017

Middag

Idag kom jag ut lite sent, sover man inte på natten så får man ta igen det under morgontimmarna.


Det var svinkallt idag, en isande SW vind, detta är absolut den tristaste årstiden att promenera i.



Jag pausade hos sonen Joel, Petra var hemma och jag fick se deras fina lilla julgran.


Till kvällen kom dotter Mia och barnbarnet Anna på middag. Anna hade önskemål om husmanskost, till ex pannbiff med brunsås. Så fick det bli, det var gott.


Till efterrätt gjorde jag en Saffranskolapaj. Den var jättegod, söt och lite godisaktig. Jag serverade den med lite vispgrädde och frysta björnbär. Jag ska ha den även på fredag när vi ska ha gäster, men ska fundera på vad jag ska servera till som är bättre. 


En sådan trevlig kväll med massor av prat som det blir med Anna. Mia har öroninflammation och var inte bra, hon gick hem tidigt, men vi hann prata en del innan. 


Harald fick vara med och äta sedan gick han ner till husbilen och tittade på TV där.


Anna blev kvar lite längre, alltid så roligt att träffa henne. 


I adventskalendern var det dags för en bokstav. Nu har jag B, G, S och E! Totalt obegripligt.

6 kommentarer:

  1. Du är modig du som ger dig ut i alla sorters väder och sedan förgyller oss som kolla här på fina bilder efter promenixen. Vinkade till dig från bilen och den promenaden till garaget tyckte jag räckte i den elaka vinden. Jättefin gran hos Petra och Joel. Blir så sugen på all din mat här och jag gillar också husmanskost. Så bra att ha husbilen på gården så Harald kunde sitta i lugn och ro och kolla TV:n så ni tjejer fick rå er själva. Kram och ha det fortsatt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vinden är inte nådig, vilken skillnad det är när det är vindstilla, då är det skönt. Hoppas du orkar göra lite mat nu, fast det finns mycket gott färdigt att köpa. Ha det så bra du kan! Kram

      Radera
  2. Heja dig som kommer ut och går i alla väder!!! Och heja dig som gör så god mat och så mysigt ni hade!!! 💖 En så jättefin liten gran dom har Petra och Joel!! Så vackert!! Tur ni har Boris så han slapp gå ut i kylan 😘 Ännu en härlig dag!! KRAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja försöker iallafall, börjar bra men sedan har det en tendens att avta med veckan haha! Kram

      Radera
  3. Biff med lök var så smaskens! Tycker inte bokstäverna är så obegripliga😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jaså det säger du, jag tycker inte att dom bokstäverna går ihop alls!

      Radera