Translate

måndag 11 december 2017

Måndag

Idag gick jag ut på promenad tidigt, nu får jag sova på nätterna och har oftast sovit klart vid halv sex. Då blir det liksom något gjort. Det är vackert att komma ut i soluppgången och idag var det extra fint. För första gången på länge gick jag raskt och kände mig lätt i kroppen, vilken skillnad, jag hasade mig inte runt. Jag märker att jag går lite annorlunda med vänsterbenet, slår liksom i trampdynan istället för att rulla upp, nu koncentrerar jag mig på att gå rätt igen. Det känns i benet, men det är ingen enorm smärta. Jag undrar så vad som egentligen hände? Jag ska iallafall göra den där röntgen den 3 januari och se om det kan synas något.


Dom jobbar hårt med vägen utanför oss, hela helgen har dom varit igång.





Detta är ungefär så mycket snö vi fått och uppåt dagen var det borta igen.






Här ligger sälarna och väntar på solen.


Jag gick upp i Lerbergsskogen.



Jag fick inte till skärpan idag.





En fantastiskt fin himmel idag.


Jag satte igång med att slå in julklappar, det blir ju en del och det tar sådan tid! Jag pausade och åkte ut till fotovännerna Lennart och Agneta i Domsten. Jag har sagt ja till att vara biträdande tävlingsledare när Lennart blir tävlingsledare nästa år. Jag har sagt minst 10 ggr att jag inte kan garantera att jag är hemma, men alla säger att det är ok och att vi hjälps åt. Nu träffades vi och gick igenom arbetsgången, Lennart har gjort helt perfekta noggranna rutiner på allt så det blir bara roligt och jag tror inte att jag kommer att behövas.


Jag fick riktigt gofika och dessutom se deras fantastiska hem. En trevlig eftermiddag.


Tillbaka hemma gjorde jag klart alla julklapparna, det gäller att hålla tungan rätt i mun när jag ska skriva alla etiketterna, farfar, morfar, farmor, Harald, Christel, gamlafarmor, gamlamormor, det ska helst bli rätt haha!


Också adventskalendern såklart, mums idag igen, vilket jobb hon gjort, min kära dotter! Jag är så tacksam och glad!









4 kommentarer:

  1. Wow vilka julklappsinslagningar du gör. Otroligt fina! Känns nästan som man inte vill att de skall öppna de fina paketen. Hoppas du känner dig lika bra i dag tisdag. Nu skall vi köra till lasarettet i Hbg, hoppas vägarna är bra, då jag skall till kirurgen och därefter fått besök till min infektionsläkare samma dag och perfekta tider 11.00 och 13.00. Hoppas på bra svar. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, stort lycka till Ulla, tänker på dig, hoppas, hoppas! Kram

      Radera
  2. Så underbar läsning att du känner dig så bra!! Härligt!! Och en massa fina foton, mysfika,julklappar och lakrits !! Vilken dag!! KRAAM 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag är så glad för det! Kram

      Radera