Translate

onsdag 27 december 2017

Onsdag och glatt besked

Vardag igen och Harald åkte med sin syster Karin till Väla för att kolla en liten fotoskrivare till mig. Jag hade hoppats på rea, men det fanns inte. Han kom ändå hem med en skrivare som jag ska kolla imorgon. Jag vill kunna ha lite scrapsaker med när vi kör med husbilen och vill då kunna skriva ut foto från resan under tiden vi kör. Under tiden han var borta köpte jag hastigt en skärmaskin som var till salu på en scrapsida. Jag fick ont i magen efter det haha.  Jag stressade ner med en kakbak, det gick väl sådär.


Brysselkex, de är goda tycker jag. Jag gjorde en blå sats och en rosa med hjärta.



En nödvändig promenad, trist väder men jag gick iallafall och fick motion och frisk luft.


Tånghögarna blir större och större på stranden.



Vi fick besök av barnbarnen Amanda och Ebba och de kunde få en påse kakor med hem.

Jag fick telefonsamtal från vårdcentralen och beskedet att min röntgen visade inget konstigt, bara tarmfickor och det vet jag att jag har. Det var en stor lättnad för innerst inne har jag varit lite orolig. Vad som sedan föranledde smärtan i benet vet jag inte och ibland känner jag av det lite fortfarande. Men skulle det komma tillbaka vet jag ju att det kan gå över igen, jag har ingen aning, men ska prata med sjukgymnasten om det nu när jag vet att det inte är något direkt fel. Nu är jag bara glad!


Vi var hembjudna till sonen Andreas och familjen på en julfika och promenerade dit.




En mysig pratstund fick vi med familjen.


Jag har läst en spännande bok som jag kan rekommendera. Jag har inte haft lust alls att läsa under hösten, men nu blev jag sugen på det igen.

9 kommentarer:

  1. Många positiva resultat idag då!! Och kakorna ser ju vansinnigt goda och vackra ut!!!💙❄️💙 Vad blev det för fotoskrivare?? Nyyyfiken!!!
    Skönt att allt såg bra ut med röntgen grejen!!!
    Mumsigt fika och mysigt sällskap!! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fotoskrivaren är en Canon Selphy CP1200, jag ska fota den sedan när jag installerat och provat. Kram

      Radera
    2. Späääänsnde!!! 😍😍😍👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

      Radera
  2. Bara goda nyheter och det måste kännas skönt! Jag har aldrig förstått de som kan stressa ner med att t ex som du BAKA. Denna damen blir apatisk och vill bara lägga mig på rygg. Ser ut att vara en riktig gofika hos Andreas och Ulle, härligt. Kram tills vi hörs igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sköna besked det där. Jo, men att knåda en deg t ex är ju så bra för tankarna och lugnet haha, men alla är vi olika. Kram

      Radera
  3. Så skönt att äntligen få ett positivt besked! Klart att man är orolig och funderar... Men nu kan du släppa det! Kramar från oss smålänningar 😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är som en tyngd har försvunnit från bröstet, kramar tillbaka till er i skogen!

      Radera
  4. Så skönt Titte...nu ser vi framåt...en dag i sänder.. önskar dig och Harald ett gott slut på det gamla året....Kram Gunnel

    SvaraRadera