Translate

tisdag 5 december 2017

Osby

Idag åkte vi till Osby för att hälsa på min kusin Naiva och hennes man Roland. Det skulle vi gjort hela sommaren, men av olika anledningar blev det inte av.
Jag fick ont i mitt ben igen igårkväll och hade en sån där natt igen då jag var tvungen att vara uppe, jag blir nästan livrädd att det ska komma tillbaka, men än sålänge är det inte alls den outhärdliga smärtan. Jag måste iallafall upprätthålla mina promenader och gav mig ut även om det inte blev långt alls. Jag hade lite ärenden att göra också.


En isande kall vind idag.


Det är en bit att köra till Osby, men det gick bra. Det var gott med kaffe när vi kom dit.


Jag ville särskilt träffa Naiva och Roland nu innan jul. Naiva har precis fyllt 85 år och på en bussutflykt till Tyskland för två veckor sedan snavade hon, föll och skadade sig. Hon är lika envis som jag och åkte bussen tillbaka hem och blev morgonen därpå inlagd på sjukhus med benbrott. Nu har hon hämtat sig och det var så roligt att träffa dom igen.


För 63 år sedan var jag brudnäbb på deras bröllop och jag kan minnas hur spännande det var.


Också adventskalendern, hon är påhittig, min dotter! Fint innehåll!

6 kommentarer:

  1. NäNä!! Bort med det onda nu! Det var bara en tillfällig svacka!! <3 Härligt att ni kom iväg och fick träffa Naiva och Roland! Gott med fika också. Spännande innehåll i din kalender :) <3 Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefint bröllopskort. Du är sååå söööt där. Måste vara härligt att ha och träffa så mycket släktingar som du gör. Jonathan har gått i Mias fotspår vad gäller omtänksamhet. Tänk att han kom och levererade 12 st mandelmusslor till oss via vårt köksfönster. Jag trodde att han skämtade som vanligt, men där fick jag tji. Jag blev så jätteglad då det blir enda hembakade kakan till jul hos oss i år. Har inte smakat dom ännu utan sparar dem till lucia och kanske sedan till lillejul då Toves familj kommer hit. Jag har mailat till läkarstationen om vår läkare och fått bra respons från chefen och denne "läkare", vet inte om jag vill kalla honom läkare, är inte kvar längre. Hon erbjöd mig komma och prata med henne tillsammans med Björn Sandberg, men jag avstod då jag inte blir bättre av att älta det mer utan jag kämpar på och är glad att jag lever och ser framemot att förhoppningsvis bli helt frisk kanske till våren. Kämpa på med ditt onda och hoppas du snart blir helt kry. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla! Ja, denne underbare påg, jag är ju partisk, men han är det! Såå bra att du orkade med att "klaga" och att han inte är kvar. Jag hade redan börjat oroa mig för att mitt röntgensvar skulle skickas till honom, nu slipper jag det. Du är en riktig kämpe Ulla och jag önskar dig verkligen god bättring och att du får din styrka åter! Kram!

      Radera
  3. Kanske kan bli saffransskorpor av det😱😎

    SvaraRadera