Translate

måndag 25 december 2017

Julafton

Vi hade en julafton fylld av kärlek, skratt, tacksamhet och glädje. Jag kan absolut inte önska mig något mer. Jag vaknade sent till att det ringde på dörren och hade alldeles glömt att sonen Joel skulle hämta sin Janssons Frestelse!




Julaftonsfrukost vid soffbordet till morgonTVn!



Sista dagen med min adventskalender som dottern gett mig och men visst, min gissning var rätt, men inte trodde jag det skulle innehålla så mycket! TACK, vad jag ser fram emot detta! Troligen blir det också alldeles efter nyår!


En helt lugn dag följde, jag har nog aldrig haft det så lugnt en julafton här hemma och jag kunde njuta av det. Vi skulle vara hos dotter Mia och Jonas kl fyra och vi promenerade i regnet och blåsten dit. Sällan har vi haft sådant dåligt julaftonsväder.

Hos Mia och Jonas fick vi först Cava och tilltugg och vi satt och bara umgicks några timmar, så mysigt.



Jonas hade klätt sig i jultröja och jag fattade ju först inte det fina med den. Det var en Arsenaltröja haha!


På denna julafton detta året var också sonen Joel med sambo Petra och barnen Amanda, Ebba och Wille samt Jonas mamma Elsa och hans bror Mats. 


Också plötsligt, kom tomten!



Det är inte lätt med skarpa bilder i denna fars! Jösses vad vi skrattade!






Jonas var rolig utan att han visste om det när han hela tiden försökte få tomten att sluta!


En liten julklappsutdelning av tomtens klappar.





Bröllopsfoto till mamma Elsa!


Woow, oväntat, ett presentkort på Kvickkiosken!


Så kom då äntligen Joel som hade jobbat till halv sju och vi kunde äta.


Så gott med kalkon och tillbehör. Ingen mer än jag ville ha lever och hjärta, jag älskar det!



Efter maten fortsatte julklappsutdelningen, det var ändå väldigt begränsat med klappar eftersom vi bara ger barnen. Ebba hade dock köpt klappar till oss alla från barnen, så uppskattat, fina Ebba!




Dom här fina planscherna fick Ebba i julklapp.




Av barnen fick vi en jättefin duschcreme och en sprits som jag saknat, hon snappar upp och tänker.



Det blev dags för Ris à la Maltan med tillbehör och i den fanns, som traditioner bjuder, en mandel.



Wille fick mandeln förra året och Joel tog hand om rimmet till grötklappen!


Det var Mats som fick mandeln och klappen var en brandvarnare.



Efter att allt plockats bort från bordet var det dags för Julklappsspelet. Reglerna gicks igenom och allt startade.





Nej Wille, du får inte vinflaskan!



Kaffe och fortsatt samkväm under denna härliga julafton och klockan var över ett när vi promenerade hem i natten. Tusen tack till alla som var med!

2 kommentarer:

  1. Åhhh!! Vilken härlig dag!! Och särskilt morgonen med ett stilla lugn♥️ Myyyy!!! Men då bra att du fick en ny sprits!! 😅😅😅 Så slipper du en massa frustration nästa gång! Ha en fortsatt härlig julhelg min vän ♥️♥️♥️ KRAAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha TAACK! Ja nu ska jag prova den nästa gång, det gamla vanliga är nog bäst! Kram

      Radera