Translate

söndag 3 december 2017

Festkväll

Igår blev det sent och inget bloggande. På dagen hade jag lite ärenden att göra så det blev cykling istället för promenad.


Först öppnade jag min adventskalender och fick några goda skratt. Passande inför kvällen, det visste hon, min dotter.


Jag besökte bl a Lions loppis på outletområdet. Där finns det saker, massor och bra ordning, jättemycket folk också. Loppis är populärt.


Dom där ljusfigurerna dyker upp lite varstans i stan. 


Jag inspekterade vår utförsel från parkeringen på gården, det ser mörkt ut.... Nu har vi en utförsel till genom en öppning i husen, men den är för låg för oss, bara till vanliga personbilar. Kanten är mycket högre än det verkar på fotot. Vi ska prata med dom nästa vecka och höra om möjligheten kommer att finnas att komma ut annars får vi glömma att köra med Boris före jul.



Lite pysslande under eftermiddagen inför 1:a advent. Lucia närmar sig också.


Till kvällen var vi hembjudna till vännerna Bitte och Tommy, så mysigt att gå bort.


Först serverades en GT, Tommys specialitet tillsammans med små goda tilltugg. För första gången på länge, ända sedan vi var i Göteborg för 6 veckor sedan kunde jag tillåta mig att dricka lite vin och annat. Festkänsla!



Till förrätt en jättegod julskinkerulle med så god fyllning. Servering på deras helt underbara julservis, njutning.




Vi fick en rasande god fläskfilé med god sås, potatis, inlagd gurka och denna fina sallad.



Mycket snack, skratt och kortspel denna roliga kväll.



Tack för en härlig kväll på alla sätt!

2 kommentarer:

  1. GLÄÄÄÄÄÄDJE!!!!! Mer behöver jag inte säga!! Jag blir så glad att jag får tårar i ögonen när jag förstår att du har ännu en bra dag!! Underbart! Hoppas hoppas nu det håller i sig! KRAAAAM❤️

    SvaraRadera
  2. Åh tack, ja en bra dag till, känns som att det har vänt! Konstigt men så härligt. Kram

    SvaraRadera