Translate

fredag 1 december 2017

Bättre och Lussebullarna är klara

Bättre och bättre dag för dag..... kan jag sjunga nu. Igårkväll behövde jag ingen Citodon, sköt på mina två Naproxen och tog dom istället och sov!! Idag har jag nästan inte haft ont alls. Jag är så glad över det och hoppas iallafall att det är tecken på att det håller på att läkas vad det nu är. En sak är iallafall säker, jag ska inte gå på Cirkelgym mer på Friskis, jag kan ju aldrig göra något måttligt och kanske jag helt enkelt överansträngde något där? I fem veckor har jag haft eländigt ont och hade någon sagt det till mig när jag fick ont att det skulle vara så i fem veckor då hade jag nog brutit ihop.
Idag hade jag ork att ta ut min nya gröna cykel och tänkte cykla mot Mölle och promenera någon sträcka. Alltså den cykeln gick så trögt så jag orkade nästan inte trampa runt. Jag upptäckte att det var väldigt lite luft i hjulen och cyklade till ett ställe där de har sån där pump på slang. Jag lyckade inte få i luft i framhjulet och på bakhjulet fick jag inte ens av den där skruven vid inloppet. Jag blev vansinnigt irriterad, vad jag hatar när inget fungerar som det ska. Jag placerade cykeln vid invallningen och tog en promenad där.


Det var en dramatisk himmel idag.





Solen lyckades spricka upp molntäcket.

Innan detta hade vi en tid för besiktning av vår lilla bil, Ola. Harald gick upp tidigt och åkte iväg till den kl 8. Då ringde han, räkningen var inte betald och tiden fanns inte längre! Jag hittade räkningen, det är väl ungefär så som det fungerar hos oss just nu. När han kom hem kunde han boka en ny tid till eftermiddagen och Ola gick igenom hur galant som helst. Vi är evigt tacksamma mot barnbarnen Jonathan och Ellinor som gav oss bilen när de inte behövde den längre, vi har och har haft så mycket glädje av den.
Vi passade på att provsova i vår husbil när vännen Anna var här och upptäckte då att sängarna var rätt hårda. Jag hade köpt bäddmadrasser på Jysk, inte de allra tunnaste, men näst intill. Vi insåg då att vi skulle behöva bättre madrasser om vi ska sova länge i bilen, vilket vi ju hoppas på. Igår gick jag in och pratade med dom på Jysk och vi kunde få byta bäddmadrasserna, det kallar jag service. Vi åkte dit idag med madrasserna och köpte nya Tempurmadrasser istället. Det blir bra tror jag. Så jäkla nöjd med bemötandet där.


Harald hade köpt nytt vörtbröd och vad smakar bättre än kaffe och vörtbröd med smör, mmmm så gott.


Senare i eftermiddag bakade jag de efterlängtade Lussebullarna. Jag älskar det, bästa kaffebrödet. Jag använde ett nytt recept (för mig) och de blev väldigt goda.
Lagom till det kom dotter Mia och hon fick några med hem. 


Hon överraskade mig med en adventskalender! Jag blev så glad så jag började gråta, att någon gör något sådant till mig, jag känner mig så glad och tacksam. Vad har jag gjort som får ha en sådan dotter? Kanske för att jag ordnade roliga kalas när hon växte upp? Nej, jag bara skojar, jag älskar ju denna tös!


Så spännande och roliga morgnar jag ska ha framöver, ni lär få fortsätta att se vad påsarna innehåller.


Harald serverade middagen idag, Pepparbiff, hasselbackspotatis, bearnaisessås och grönsaker på burk! Det var gott.


Efter mycket möda och stort besvär så har det kommit två små ljusgranar på plats utanför kyrkan. Många "gubbar" och flera alternativ, djur och sånt har det gjorts försök med under veckan.

Så nu får jag önska alla som tittar in här en Glad Adventshelg!

4 kommentarer:

  1. Hurra!!! En bättre dag!! Underbart!! Och makalöst vackra bilder!!! Åhh!! Och fika med dom fina muggarna och lussebullar!! Mums!! Och angående kalendern är du värd det flera gånger om, så det så!! ♥️♥️♥️ Åhh!! Vilken härlig dag!! Det firar vi!! KRAAAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag kände mig nästan som vanligt, så skön känsla. Ja nu firar vi hela 1:a adventhelgen! kram

      Radera
  2. Haha, du vet ju att jag älskar att pyssla😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just därför är jag så tacksam för att du gör detta till mig! Kram

      Radera