Translate

onsdag 13 december 2017

Tisdagen

Det blev lite sent igår och ingen uppdatering här på bloggen, inget jag kan skriva om nu. Tidigare på dagen gick jag min promenad, tråkigt snöslask, typisk Skånevinter alltså.




Jag gick in och hälsade på min gamla ungdomsvän Gunnel med en liten julhälsning/present.


Hon föll och bröt/krossade höften för en tid sedan och har fått en helt ny höft oh haft en jobbig rehabilitering. Men hon är mycket bättre nu och det var roligt att träffas över en kopp kaffe. Dessutom har hon flyttat till ny lägenhet, trevligt.


När jag var hemma igen fick vi ett kort men härligt besök av denna underbara tös med mamma Hanna.


Jag försöker annars hinna med att göra mina julkort, tiden börjar rinna ut, men jag har några dagar till på mig.

Jag gick senare till Bullerbyns förskola där det var Luciafirande. Det är ett så fint arrangemang utomhus, lite kallt bara. Barnen är otroligt duktiga och sjunger för full hals. 


Nu kommer dom, det var inte lätt att fotografera denna kväll, mörkt och ingen var stilla. Jag ville inte foto med blixt för att förstöra stämningen. Jag har nog sällan kasserat så många foton.





Mina barnbarnsbarn Alva och Alice, Alva fullständigt älskar detta medan Alice är sådär måttligt förtjust, men båda är så duktiga och sjunger så gärna och högt och tydligt och kan alla sånger.


Efteråt bjuder förskolan på kaffe/glögg och lussebullar. Det är massor av folk där trots att det är en väldigt liten förskola.


Barnbarnet Jonathan var den ende som lyckades fastna på bild utan att vara suddig!


Farmor Mia med töserna. Farfar Binge och farfar Jonas tävlade om att bära högst. Där vinner Binge överlägset, han är den ende långa personen i vår familj.



Min adventskalender denna dag innehöll glitter, så passande!!!! Jag är så imponerad av Mias uppfinnesrikedom, allt är precis till mig. Ja, jag är ju ingen glittrig person precis, men det är ju en pysselgrej haha!


Hoppas ni alla får en fin Lucia dag idag.

4 kommentarer:

  1. Så roligt du kom igår..och nästan tog mig på sängen..vi har ju helt olika dygnsrytm..men trevligt var det, Gamla vänner sätter aldrig punkt utan bara kommatecken och så fortsätter man prata nästa gång även om det är lång tid emellan mötena :) Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det med gamla vänner, vilken tur att du öppnade!!!! Haha, kram

      Radera
  2. Trist väder men varma och go’a bilder!! Härligt härligt !! Så kul att se luciorna!! Hmmm... glitter...Det får bli glittriga julkort nu då 😍😘 KRAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja du mina julkort blev på något konstigt sätt helt oplanerade, så rörigt har jag nog aldrig haft det! Kram

      Radera