Translate

torsdag 14 december 2017

Torsdag

JAG HINNER INTE och hur galet är det! Vad sjutton håller jag på med? Det känns som om timmarna galopperar i rasande fart. Jag måste försöka acceptera att jag inte kan göra allt längre. Det är definitivt sista året jag gör egna julkort. Det är ju så himla löjligt att hålla på med och hela min scraphörna är en katastrofal röra. Också alla dessa julklappar och slå in dom fint, vad är det för mening? Det är ändå ingen som uppskattar det, nu tycker jag riktigt synd om mig själv haha! Nej, nästa år blir det andra bullar! Min syster sa idag att hon skulle komma ihåg det, jag hoppas att jag kan bryta mitt galna beteende, vi får väl se nästa jul.
Idag blev min promenad först en kort bit till Lidl för att handla. Nu ska vi ha middagsgäster  i helgen, både fredag och söndag. I höst har jag försökt ha alla barn och barnbarn på middag och sonen Joel har inte kunnat få till det förrän nu, så dom kommer på söndag. Förra julen hade vi dom alla på mat i olika omgångar så i år har vi inte tänkt ha det, just idag är jag tacksam för att jag tagit det beslutet. Jag fattar inte varför jag alltid ska vara så jävla duktig?


Det börjar se lite bättre ut men det är fortfarande staket för vår utfart. Nu gör det inget, vi kommer ändå inte iväg någonstans förrän efter alla jul- och nyårshelger. 


Lite snöfall på morgonen idag som snabbt smälte och det övergick i hällande regn resten av dagen.


På eftermiddagen var vi och syster Anita bjudna på kaffe hos kusin Gun och make Göran. Harald och jag tog en promenad dit så blev det ändå lite gått.


Statyn på Ruuthsesplanaden var klädd i luciakläder.


Gott fika och en skön avkopplande pratstund. Tack för det!




Jag måste ju fortsätta med att presentera min adventskalender, idag en liten syltburk med min favorit körsbär. Visste Mia verkligen det, eller var det ren tur? Tack!

6 kommentarer:

  1. Tänk vad jag känner igen mig med att inte hinna.... Tiden går så fort, en dag är ingenting! Och ändå jobbar man ju inte. Äntligen är vi på sluttampen med renoveringen av vardagsrummet. Har tagit drygt två månader. Om en vecka kommer hela familjen och det är precis att vi kan ställa in matbordet och få upp gardinerna... 😀 Lycka till med middagsbjudningarna! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad det är svårt att vänja sig vid att man har ett annat tempo. Skönt iallafall att ni lyckats komma så långt. Hoppas ni kan njuta nu av julen och familjen, det låter såå mysigt! Kram

      Radera
  2. Jag kan också försöka påminna dig om dina nya löften , haha!!! ♥️ Köp juklappspåsar på Ikea, finns i olika storlekar och mönster. Bara att stoppa i!! Klart!! Och snyggt😍😘 Sen får du börja med julkorten för nästa år redan nu och göra ett i veckan så har du ett lager då det är dags, dessutom alla olika och unika👍🏻 Smart va? 😅😘 Så gjorde jag förra året, tyvärr inte i år däremot 🙈 Så jag har också haft panik!! Haha!! Ha en mysig mathelg nu. Önskar jag kunde komma och provsmaka♥️ KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är bra, jag behöver påminnelser, men antagligen bryr jag mig inte om dom haha! Nejnej, inga julkort under året, då vill jag packa undan alla julgrejorna, men det är ju en god idé! Jaaa, det var värt en provsmakning! Kram

      Radera
  3. Klart jag vet! Letade först efter körsbär i choklad😜

    SvaraRadera