Translate

söndag 10 december 2017

Lucia

Jag har alltid svårt att sova när jag varit med om många intryck och så blev det inatt också. Mellan fem och halv sex fick det vara nog. Jag satte mig och tittade på TV-programmen Halv åtta hos mig från Höganäs som gick i veckan som varit. Vad roligt det var att se. Jag öppnade adventkalendern. Idag var det en bokstav till, men ingen som helst möjlighet att gissa sig till något.


Igår förstod jag inte att en inslagen present skulle vara med påsen eftersom Harald fyllde år. Han fick öppna den idag istället. Och så bra, precis den vi behövde, nu har vi alla länder vi behöver inför nästa tur med husbilen. Så snällt, tack!


Nobeldagen idag och plötsligt såg jag sonen Joel hissa flaggan på Kyrkplatsen!


Jag har slarvat med städningen när jag varit dålig och nu behövdes det verkligen, skönt att det blev gjort. Harald syster Karin kom på besök med en blomma till honom. Jättefin azalea, hur jag nu ska klara den, har aldrig lyckats sköta denna blomma.


Senare på eftermiddagen var jag på Luciagudtjänst i kyrkan. Vad det är skönt att gå ner och sätta sig där, jag blir lugn i hela kroppen på något sätt. Barnbarnsbarnen Alva och Alice var med i Luciafirandet, det var så vackert och fint och sånger och musik så härligt.


Lillasyster Edith fick sitta i bänken med mamma och pappa.


Hon hade lite sikte på oss där jag satt med dotter Mia och Hannas föräldrar Eva och Jörgen.


Efter gudstjänsten var det dags för Lucian och sedan kom de olika följena.




Det var så stämningsfullt.


Sist kom alla de små.


Här går Alva och Alice.




Så glad över att ha fått vara med på detta!

5 kommentarer:

  1. Haha, där ligger luciorna och tärnorna så härligt avslappnade😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barn är ju helt underbara, vad händer sedan?

      Radera
  2. Ännu en alldeles ljuvlig dag!! Och så söta och goa Lucior!! ♥️ Jag blir alldeles glad i hela mig över att du inte har ont längre!! Ett mirakel i sig!!! Glädje!!! KRAAAAAM 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag trodde allt var liksom kört..... men det ska man ju aldrig tro eller hur? Kram

      Radera